Lyfta bröst + amma
Om man lyfter brösten. Kan man då ändå amma i framtiden när man får barn? Eller ger/kan det ge problem för det?
Hur mycket brukar det kunna kosta o lyfta?
O vilka ställen tipsar ni om som är bra? =)
Alla ingrepp i bröstet kan påverka amningen, så mitt förslag är att du väntar tills barnet har ammat klart, så är du på den säkra sidan.
Okey =)
Har en kompis med lyfta bröst och minns att hennes barnmorska menade ungefär; det finns många som inte kan amma av olika anledningar och det var omöjligt att säga om just hennes ingrepp skulle vara anledningen till att hon inte kunde amma om hon inte skulle kunna göra det eller få problem. Det skulle lika gärna kunna bero på något annat. Typ att en person med lyfta bröst skulle kunna få problem, men det kan lika gärna en person med naturliga.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

min mamma gjorde bröstförstoring 1986..fick barn 94..ammade utan några som helst problem…nu vet jag ju inte om det är skillnad på lyft o förstoring…

Är det inte fint med ammade bröst? varför ska man "lyfta" dom??
Har läst en del om detta och det ska inte vara några problem.
Bäst är ju att fråga den läkare som du har valt när det gäller
att lyfta (det räcker ju med att ringa på hans/hennes telefontid).
För om man tänker på alla dessa kändisar, hur många har inte
lyft eller har silikon så att de inte kan dra in stolen mot ett
bord ? Det är nog 99%. Och de har ju fått barn efter det.
Så känner du att du inte vill vänta, slå bara en pling till den
utvalda plastikkirurgen. Lycka till !
Okey. Tack för alla svar!
För jag hadde velat lyfta brösten för jag trivs inte alls me dom. Plus får värmeslag under tuttarna hela tiden så de svider. osv. Och kan inte bära en enkel linne utan bh pga tuttara försvinner ner mot magen. Inte snyggt. Annars tycker jag hemskt mkt om storleken o hur dom känns. Men de att dom hänger hatar jag. :/
Men va rädd för att inte kunna amma den dagen jag får bäbis. När det nu blir i framtiden. Men som kan va tidigare än väntad o planerad… Känns som att man läre göra ett test nästa vecka. -_- Om det inte e en ordentlig mens på G.
Så får nog skjuta upp bröst operationen ett tag till. Läre ändå samla ihop pengar. =)
Men tack för alla svar! För bröst operation blir det i framtiden.
Lycka till med den framtida operationen ! Får du bara tag i
en bra och skicklig plastikkirurg så kommer du aldrig någonsin
att ångra dig, de kan sin sak !
Jag vill ju göra bröstförminskning/bröstlyft, och de jag har kollat på ligger mellan 35.000-70.000 kronor :/ men jag är säker på att man kan ansöka om ett lån om man har en bra "anledning" och ett intyg från sin läkare.

#6..NEJ det är det inte…när dom bara hänger som skinnpåsar på bröstkorgen är det inte fint….man är ju liksom inte bara mamma..man är ju kvinna oxå…o trivs man inte med sig själv tycker jag absolut att man ska göra nåt åt det..om man kan/har råd.

TS: Måste fråga hur gammal du är?
Snart 24

Okej. Brösten kan ju ändras med åldern, så ha inte för bråttom, om du nu bestämmer dig för att göra en operation. Jag antar att du inte skaffat barn än, så mitt råd är att vänta tils efteråt och se hur brösten känns och då.
Jag vill inte, på något sätt, på peka att det gällerdig, men jag tror att det ofta handlar om självkänsla. Mår man bra i sig själv, trivs man också med sin kropp.