P-ring
Har nyss börjat med P-ring för att jag var så otroligt slarvig med att ta P-pillrerna. Någon som har erfarenhet av P-ring? Har Du haft det? Vill höra era åsikter! 
Jag använde p-ring under några år och tyckte att det var ett exemplariskt p-medel; lätt att komma ihåg och inte så mkt hormoner eftersom det verkar lokalt.
Jag var dock tvungen att sluta med p-ringen på min gynekologs begäran då jag fick urinvägsinfektioner varannan månad. Det är en väldigt ovanlig biverkning, men det kan vara bra att känna till det. Utöver det, fick jag inga biverkningar av min nuvaring.

Jag har p-ring, fungerar bra för mig. Det enda jag tål okej! Den sitter där den ska, och jag glömmer den inte=) Har inte märkt några allvarliga biverkningar, åtminstonde inte jämfört med de jag hade innan jag började med p-ring.
Qui dormit, non peccat
Använder också p-ring av samma anledning som dig! Jag var glad om jag kom ihåg att ta pillret varje dag, att ta samma tid på dagen var bara en önskedröm 
Men jag är supernöjd och det funkar alldeles utmärkt med påminnelser på mobilen för att komma ihåg 

Mvh Stephanie 

#3 "Jag var glad om jag kom ihåg att ta pillret varje dag, att ta samma tid på dagen var bara en önskedröm" - jag vet inte hur många ggr jag har sagt just denna mening… Haha.
Jag önskar verkligen att jag hade kunnat gå tillbaka till p-ringen… Just nu har jag inget preventivmedel alls. :/
#4 Ja, det lät tråkigt att du inte kunde ha den
Synd när man väl hittat något man själv trivs med..!

Mvh Stephanie 

Jag har blivit rekomenderad p-ring för att hålla mensen borta tills min blodbrist är tillrättad. Är dock dels emetofob och orkar inte illamående som biverkning, eller klarar den inte alls, får panikattacker och tja, hela den visan. Hade dessutom auramigrän under min hormonstinna tonårstid och såg att man skulle vara försiktig med nuvaring (eller p-medel vöerhuvudtaget) om man hade eller hade haft det. Antar att det lätt kan återkomma när man tillför hormoner?
SÅ min fråga är, har ni haft biverkningar? Och vilka?
#6 Jag har inte fått några biverkningar alls faktiskt. Har dock inte heller märkt av någon skillnad på mängden mens…

Mvh Stephanie 

#7 I mitt fall skulle jag ha dom utan uppehåll för att inte ha någon blödning.
#8 Aha, då förstår jag 

Mvh Stephanie 

#1 Jag var till ungdomsmottagningen här om dagen. Jag har pratat om olika preventivmedel för att minska mina uvier. Jag fick p-ring som förslag. Men den kan alltså göra att man får fler uvier?
#10 Vad underligt att de rekommenderade den!
Enligt min gynekolog fanns det ett samband där och det fick jag ju även bekräftat när jag slutade med p-ringen…
#10 Jag kikade efter på FASS ang nuvaring och mkt riktigt står UVI som biverkning… visserligen "mindre vanlig biverkning". Om du vågar testa, kanske det kan vara värt det… Alla reagerar ju olika.
Kan det inte helt enkelt vara så att alla reagerar olika på olika preventivmedel, och att ett p-medel kan hjälpa någon med uvis, medan samma p-medel gör att någon annan bara får fler? Helt enkelt.. 

Mvh Stephanie 

#10 jag får aldrig uvier så det är nog individuellt. jag har haft p-ring i typ 3 år nu.
Qui dormit, non peccat
#12 Man kan ju undra om gynekologen verkligen har läst på. Med tanke på att jag har uvi en gång i månaden och mer ibland så känns det dumt att prova något som kan förvärra det hela.