Falsk reklam
Reklam är irriterande, speciellt när den kommer
in när det är som bäst (och varför de sätter in
det just då gör ju inte saken bättre precis…)
Jag undrar om det egentligen är tillåtet med denna
garanterat falska reklam ? Ta dessa hårprodukter
där håret glänser och glittrar. Jag har precis
samma schampo som jag har köpt på billiga ställen
men inte får jag detta hår :)
Och så är det dessa produkter mot hudens åldrande.
Ett reklaminslag lovar att rynkorna försvinner inom
en kvart. (????????). Och så undrar man, är det
någon som går på detta ? Det är produkter på
50 ml som kan kosta flera hundra. Undrar som
sagt om folk tror på detta. Och om det egentligen
är tillåtet för det är ju en otrolig lögn alltihopa.
Och varför är det bara unga, otroligt vackra kvinnor?
Varför inte någon medelålders som bevis ? Men då
är de väl opererade, släta som en liten barnstjärt
men halsens rynkor, och rösten, avslöjar åldern.
Varför dessa lurendrejer ?
Oj, missade visst att det redan fanns ett inlägg om reklam.
får försöka att inte ha så bråttom nästa gång jag ska skriva.

För något år sedan så gjordes en reklam där de påstod att läppglans inehöll äkta diamanter…
Ganska skrattretande, tycker jag, men tydligen så finns det de stackare som tror på detta
Som den gamla slagern. Allt går och sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt.
Tycker det stämmer bra
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#3 Hahaha, ja den var bra! :)
Och tyvärr så sann.
Väl mött, Tatsja

Borde de inte sälja mer om de är ärliga? Mascarareklamer tar hem första pris. 3 lager med lösögonfransar som enligt dem ska ha uppkommit med hjälp av deras mascara. Roligast av allt är nog ändå att fransarna förlängs upp till 50% :=) Hur går det till i praktiken egentligen?
Jag har köpt helt naturlig mascara nu via ebay av märket Organic wear. Den är inte vattenfast, men luktar naturligt och gör inte ont om man får det i ögonen vid avtvättning. Dessutom är borsten en av de bästa en mascara har haft!!

I en mascarareklam påstås att fransarna "byggs upp". I och med uppbyggnaden så förlängs också fransarna med upp till 70 %
Själv så köper jag mascara och annat från Oriflame och är mycket nöjd med deras produkter.

Tycker också det är konstigt med reklam som helt uppenbarligen inte är sann. Tex. tandkrämer som gör tänderna vita…
Jag bryr mig inte, tycker att jag har så pass gott omdöme att det inte påverkar mig märkbart.
#10 Jag håller med.
Jag köper visserligen gärna produkter jag sett reklam för men visst är jag medveten om att reklamen "luras"
/Maria
#11 Ja, jag ser det mer som tips. Sedan är det upp till mig.
Känner en som går på allt vad reklamen sägen. Eftersom det visas i teve, kan det inte vara fel. Går inte att resonera med henne. Suck.
Väl mött, Tatsja
Eller nar de ska dopa alla mojliga ingredienser till Q10+, orkide-extrakt, "styrkan ifran arktiska blabar" och allt vad de sager… Ta bara ett krangligt namn, en fin blomma eller en frukt/ett bar och sa har du varldens basta grund for en produkt!

Jag struntar i all "mördande reklam" ,t.ex jag tycker det är vackert med rynkor, min mormor är gammal och rynkig och jag älskar hur hon ser ut ock tycker hon är jätte vacker. Vi kvinnor är vackra och underbara ändå utan mascara, krämer o smörja ;)