Gravid?
Den 25-26 December så slutade jag med P-pillret Neovletta pga extrema illamåenden i samband med intag av tabletten har tagit detta i ungeför 6mån.
Hade då min mens mellan den 15-22 December
Den 29 December hade jag och min kille lite mysigt oskyddat, hade fortfarande i huvudet att jag åt P-piller, dumt nog. Killen kom och vi tänkte inget mer på det. (hade då vart utan i ungefär 3-4 dagar)
Efter ungefär 2-3 timmar så började jag blöda, det började lite men sedan forsade det i 2-3 dagar. Fick ha både binda + en 3-droppars tampong (stor alltså) men det blödde igenom allt på mindre än 2 timmar.
Detta upphörde efter 3 dagar och det blödde normalt. Behövde endast en binda som jag bytte efter 3-4 timmar.
Min mens har inte kommit ännu, finns det risk att jag är gravid?
Kommer inga flytningar bara något vitt klet som kan komma, dock sällan.
Kan sperman ha runnit med ut när den där forsen av blod kom?
Om den inte kommit under denna veckan så sker ett gravtest nästa måndag.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Det är osannolikt att du skulle bli gravid bara en vecka efter mens, eftersom ägglossningen normalt sett inträffar två veckor efter, men spermier kan överleva ett par dagar så gör ett gravtest för att vara på den säkra sidan.
Jag tror dock inte att du alls behöver oroa dig, för det är väldigt vanligt att menscykeln är ur sin rytm när man slutat med p-piller, och det kan ta några månader innan kroppen kommit i fas igen.
Vänliga hälsningar
Cindy
#1 Okej, men till en av dem sista frågorna då.
Kan det mesta av sperman ha runnit med ut genom allt blod som kom efter bara 2-3 timmar efter alltihopa?
Det borde den ha gjort ja. Rent teoretiskt borde spermierna inte kunnat ta sig genom livmodern upp till äggledarna, om livmodern precis ska till att släppa ifrån sig blod och slemhinna. Trafikstockning, så att säga 
Vänliga hälsningar
Cindy
#3 Skönt att höra =P. Det är killen som oroar sig mycket och därmed fått mig att börja oroa mig =D hihi
Hälsa killen att som man sår får man skörda 
En vanlig orsak till att mensen är sen är just stress och oro. Ta ett långt varmt bad, låt killen ge dig en helkroppsmassage och ta det lugnt ett par dagar så ska du se att kroppen kommer i fas igen!
Vänliga hälsningar
Cindy