orolig
Jag har inte haft min mens nu på snart en månad.
Jag har gjort grav test två gånger som båda visade negativit. Det börjar bli väldigt frustrerande att den inte kommer, kan någon snälla hjälpa mig och förklara vad som händer?
Äter du någon slags hormoner? Har du ändrat kosten den senaste tiden? Har du varit extra stressad?
Gravtest kan visa negativt om det är tidigt i graviditeten.
Ibland är skälet att mensen är sen just att man går runt och oroar sig vilket kroppen tolkar som att man är i en stressad miljö, och håller därmed tillbaka menscykeln. Försök att skaka av dig tankarna på mens ett par dagar så ska du nog se att den kommer igång igen.
Vänliga hälsningar
Cindy

Jag har haft en ganska kraftig viktuppgång och det har varit mycket inom jobbet över jul (jobbar inom handels) Jag har även bara en deltidstjänst som jag går och grubblar ganska mycket över, Det pågår ganska mycket i livet nu, kanske är det-
#2 Det låter väldigt troligt. När man är i stress är det vanligt att kroppen väljer bort mens och därmed graviditet, den känner helt enkelt av att det inte passar med barn just nu. Den fokuserar på att klara eventuella problem och överleva.

Ok, tack för era svar