Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 24857 ggr
Emelie-E
0

Biverkningar av yasmin

Nu blir jag lite trött.. Tyckte dessa ppiller lät så himla bra. Bra mot finnar och vikt och sånt där. Men jag har än så länge bara fått en massa biverkningar.
Mellanblödningar som har hållt på i två veckor nu. Och nu har hela min rygg blivit täckt av stora äckliga finnar! Kan ju för tusan knappt ha bh på mig för att det skaver så.

Just nu känner jag mig inte ett dugg nöjd med mina nya ppiller, men vet att man måste äta några kartor innan kroppen har vant sig. Men vettekatten om jag orkar hålla ut så länge.

VeNyRa
1

Är inte heller så impad måste jag säga! hade småblödningar och mens hela den första kartan, fick en massa finnar i pannan och kände mej deprimerad! Nu är jag inne på den andra kartan och småblödningarna är borta och har inte så mkt finnar nå längre. De verkar bli lite bättre iaf!

xcess
0

Jag har har ätit yasmine sedan jag var 17, är i dag snart 21. Har varit helnöjd under större delen av tiden:) Hoppas biverkningsrna försvinner

elyse
0

Ojdå. Jag bytte från Yasminelle till Yasmin i höstas och är nöjd. Blödningarna kommer precis som förut.

SaraC
0

Jag har ätit dem i 2 år, eftersom jag fick jobbiga biverkningarna av dem före. Har inte haft några problem alls.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

juliapettersson
0

Man hörde så mkt bra om de där pillrena. Jag åt Yasminelle ett tag men tyckte de var precis som alla andra, fast dyrare Obestämd

Emelie-E
0

Uff, hoppas verkligen att det blir bättre. Vill så gärna att det ska fungera!

Men jag misstänker att jag inte ska äta ppiller. Det är inte bra för min kropp.

Emelie-E
0

Men vad tusan, måste man ta de vita sockerpillrerna? Läste på fass om det och där står det att man måste. Men det ger ju inget skydd? När jag åt neovletta så åt jag aldrig sockerpillren.

Salladshataren
0

Nej, det behöver man inte. Man tar ju bara dem för att man ska "hålla" igång med ätandet av p-pillerna så man inte glömmer bort det Glad Tror man kan t o m be barnmorskan att skriva ut kartor utan sockerpiller.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Salladshataren
0

"Om du använder Yasmin på detta sätt, har du också skydd mot graviditet under de 7 dagar då du inte tar pillret." (taget ifrån Fass.se) Jag tolkar som det att man inte behöver ta sockerpillerna :)

Emelie-E
0

Och på ett ställe står det så här;
_"Efter de 21 ljusgula aktiva tabletterna måste du fortsätta direkt med de 7 vita placebotabletterna; det blir därför ingen mellanvecka men en "placebo"-vecka (veckan som du tar placebotabletterna från rad 4). Eftersom du måste ta en tablett varje dag, utan att ha något uppehåll mellan tablettkartorna, blir det till en rutin och det är därför mindre risk att du glömmer en tablett."

_Förvirrad Tungan ute

Salladshataren
0

Antagligen för att man inte ska glömma ta tabletterna ;) Tror jag har ätit både nevoletta och yasmin, är inte säker på yasmin. Åt aldrig de vita tabletterna Glad Men nu knarkar jag cerazette, och dem tar man varje dag uatn uppehåll :)

Emelie-E
0

Jo, men när det står måste så blir jag riktigt förvirrad :P Har ju aldrig behövt ta dem innan.

Min pojkvän tror att det är ppillrerna som gör så här med mig, spyr lite och har väldigt ont i magen. Och då började jag läsa och såg det där "måste" :P Då blev jag lite nojjig :P

Salladshataren
0

Eller så kan det vara influensa du har åkt på? ;) Jag tog inte dem sockerpillerna, och jag har inte blivit gravid, vad jag vet iallafall :P

Fast du kanske ska byta om du upplever biverkningarna så mycket :/

En biverkning av cerazette var att man inte fick nån mens, jag skulle inte kalla det för biverkning :D Skulle kalla det för mirakelpillret ;D

Emelie-E
0

Jaa, jag vet inte vad det är :P men det löser sig nog :P

[Tassy]
0

"Eftersom du måste ta en tablett varje dag, utan att ha något uppehåll mellan tablettkartorna, blir det till en rutin och det är därför mindre risk att du glömmer en tablett."

Man får ju sockerpiller då man behöver dem för att inte glömma :P Det står ju klart och tydligt "blir det till en rutin och det är därför mindre risk att du glömmer en tablett" Flört

Emelie-E
0

Jo, det vet jag. Att de bara är där för att man ska ta en tablett varje dag. Men när det står att man måste ta dem så blir jag lite orolig då jag inte har ätit dem på en vecka nu.

Men men, det löser sig nog :P

Alex
0

Ring ungdomsmottagningen om du är osäker, så får du ju ett definitivt svar. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Royalz
0

Jag äter Yasmin nu och har gjort det i ca 7 månader. Tidigare har jag ätit Nevoletta i 2år.

Jag mår alltid illa och spyr när jag tar den första bruna tabletten. Det var just därför jag bytte till Yasmin för att jag mådde så illa av Nevoletta men det blev ingen skillnad. Eller i början funkade Yasmin perfekt.

Jag har ingen pojkvän just nu så funderar på att sluta äta p-piller ett tag men samtidigt är det väldigt skönt att kunna reglera själv när jag vill ha mens.

Sen mår jag alltid illa på kvällen innan jag ska lägga mig vilket är lite jobbigt. Och sexlusten är puts väck.

Så vet inte riktigt hur jag ska göra.

[Tassy]
0

#18 Byt! Inte ska du behöva lida på det där viset. Rynkar på näsan Kräks du dessutom inom kort så blir du ju oskyddad om du inte tar nytt piller.

eighteenlives
0

Jag har haft samma problem fast med andra p-piller. Dock förstod jag inte förrän flera år efteråt vad felet var…

Äter du ordentligt? Det ghorde inte jag. Jag var mycket mån om att gå ner i vikt när jag gick på de p-pillren och då hamnade kroppen ur balans och fick blödningar hela tiden.

Vad jag vill säga med mitt inlägg är att det kanske inte är pillrena, det kan vara något som får din kropp ur balans, som i mitt fall näringsbrist.

Eller så är det bara att alla är olika. Yasmin funkar jättebra för mig, men säkerligen inte för alla.

Hoppas det ordnar sig för dig!

Emelie-E
0

Det har faktiskt blivit bättre.. Inte en enda mellanblödning och finnarna är borta =)

Så jag hoppas det kan hålla i sig så nu =)

eighteenlives
0

Vad bra! Kan ju vara så att det tog ett tag för kroppen att ställa om sig. =)

Ylva_87
0

Jag åt Yasmine förut men åt inte placebotabletterna. Jag har för mig att det var i dom som det fanns laktos. Så för mig som inte tål laktos så var det otänkbart att äta dom. Kan ju vara samma för flera om ni mår dåligt när ni tar dom pillren.