9e veckan nu
Var på ultraljud förra veckan och det konstaterades att jag nu är i nionde veckan.
Jag fick tid för abort imorgon.
Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som jag gör nu. I tre veckor har jag mått dåligt och de mesta jag äter kommer upp halvtimman efter. Magen växer.. Brösten växer… Huff. Vill bara bli av med det här och må bra igen.
snart är det över, det är bara att hålla ut.
det blir bra ska du se
Ja..det kommer säkert att ordna sig. Jag mådde ochså fruktansvärd illa under mina graviteter.
Var gravid första gången när jag var 18 år gammal och gjorde abort. Det var en lättnad för mig att slippa den där hemska illamåendet.
Var rädd om dig!!

hoppas det hela går bra! Lycka till. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Usch, vad jobbigt för :/ Håller tummarna att allt går väl, ta hand om dig!
/Christine

ta hand om dig tjejen!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Stackare, lider verkligen med dig. Men snart är det över. *Kram gumman*
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Kram!
Är nu hemma från aborten. Det mesta av illamåendet har försvunnit men jag blöder rätt så mkt och har smärtor i magen. Men det är rätt vanligt så jag har inte börjar oroa mig för att något är fel än.. :P
Dom var supertrevliga på sjukhuset och jag blev väl omhändertagen. Riktigt skönt då jag var rätt nervös innan.
Vad skönt att höra att allt gått bra! (bortsett från smärta och blödningar då). Sköt om dig!
Paulina
det går över snart gumman. Blödningen kan håla i sig ett tag, men det är bara bra, för allt ska ju ut, så du slipper ev infektioner.
Att det gör ont är ju oxå bra, det är livmodern som hjälper till att få ut allt =)
Usch! Bra att allt gått väl hittills i alla fall:) En kram till dig.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ojoj va fort det har gått ! Smärtan har i princip försvunnit och jag blöder knappt ingenting. Fast gud vad jag äter.. Jag äter, äter och äter. MMM! Mat! Har inte haft någon matlust på nästan en månad så nu vill äta allt jag får tag i. Mat är underskattat! Mums!

Hoppas allt blir bra nu tillslut =)
Kul att höra att det känns bättre! =)
Paulina

kram! och håll ut alt kommer att normaliseras till slut, hungern är nog bara gravidivitetshormonerna som spökar
Jag ska bli smal, rik och vacker!
hihi… Ät du förguds skull. Om du inte har ätit ordentligt så behöver du nog det =)
Skönt att höra. Kram igen. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#12 Haha, ja då vet du hur jag känner varje dag ;) *damn those genes* ;)

Ska själv gå igenom samma sak som dig snart.. har en fråga jag hoppas du kan svara på.
Hur länge blödde du och fick du några komplikationer (som infektioner elr liknande) efteråt?
Hört att man blöder mellan 2-4 veckor och inte kan ha sex på minst en månad.. det ser jag inte framemot 

Tummen upp for det! Vad skont att det kanns battre redan :)
// Amanda
#19 det är nog ganska olika hur länge man blöder. Samt hur mycket!
Huruvida du kan ha sex eller inte, vet jag inte. Men kan säga som så; så länge du blöder så kommer du nog inte ha ngn lust till sex ;)
Jag antar att du tänker börja med ngn sorts preventivmedel för att undvika att detta sker igen, ska du börja med P-piller så får du nog vänta en månad innan pillren verkar ordentligt.
Har för mig att man kan börja äta P-piller direkt efter en abort.
Så länge du blöder, så är det fortfarande öppet in till livmodern, vilket ger en ökad risk för infektioner om du väljer att ha sex då.
Låt kroppen återhämta sig, det är trotsallt ett ingrepp vi talar om (om du gör en skrapning)
#19, jag blödde rätt mkt, men bara ett par dagar. Sedan blödde jag bara lite grann max två veckor.
Jag fick ingen infektion eller nånting.
Allting gick jättebra.
Sex ska du absolut vänta med, vänta också med att ha tampong, minst en månad. Det är för att minska infektionsrisken.
Undrar du över något annat så är det bara att skicka ett Pm :)
jag är rädd att jag kommer behöva gå igenom det snart :o jag har köpt gravtest på apoteket men måste vänta tills ca 4 dagar innan mens innan man kan testa… Jag vågar nästan inte testa. Jag vill inte veta resultatet, för jag vet inte om jag skulle orka gå igenom en abort. psykiskt alltså. alla "abort nej" uppsatser som jag fick skriva i 9an hjälper inte så mycket heller nu när man kanske är en av dom som måste gå igenom det ;_;