Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 7648 ggr
Rorosjons
0

Mellanblödning?

Då jag fick extrem illamående av Neovletta 28 så slutade jag med detta i Lördags. Hade min tjejvecka samma vecka men den slutade på tisdagen så från tisdag till lördag åt jag Neovletta. I tisdags (igår) så hade jag och min kille lite mys. Han kom i mig.
Bara någon timme efter, ungefär 3½ timme efter det så började jag blöda.
Är det mellanblödning eller är det en missuppfattad tjejvecka som kommit i och med att jag slutade?
Finns det risk för att jag blivit gravid?
Är ganska orolig då jag fortfarande hade i huvudet att jag åt piller så det gjorde ingenting om han kom. Men när det började blöda så blev jag lite oroad.

Vad är det?

[Tassy]
0

Blödningen kan bero på många saker. Det kan räcka med att killen stöter lite för djupt/hårt så kan man börja blöda om man är känslig. Har du nyss slutat med p-piller så finns det en ganska betydande risk att du är extra känslig just nu :)

Jag hade inte oroat mig, men du kan ju vänta 3 veckor och sen ta ett gravtest.

Rorosjons
0

#1 Jag slutade som sagt i lördags.
Men jag har aldrig börjat blöda förr och då kan han ha stött i riktigt hårt.
Hur pass känsligare kan man bli?

Så det bör alltså inte finnas risk för graviditet egentligen?
Blir lite lugnare nu när du säger att du inte oroat dig =). Känns bättre när andra säger så =P hehe

Cindy
0

Jag tror inte heller att risken är särskilt stor för att du skulle vara gravid. Dock vill jag inflika att man kan bli gravid vid oskyddat samlag även om killen inte får utlösning i slidan, eftersom det kan finnas envisa spermier även i försats. Alltså är "avbrutet samlag" (som det så fint kallas) inget säkert preventivmedel alls.

Att du fått en blödning kan bero på att kroppen håller på att försöka hitta sin hormonbalans nu när du slutat med pillren.

Vänliga hälsningar
Cindy

Rorosjons
0

#3 Okej, så det är ingen risk. Ska ändå prata med ungdomsmottagningen nu på måndag iaf. Ska dit med killen och testa oss för säkerhets skull.

Okej, vaknade inatt av att det rann och till min förskräckelse så hade det runnit innan jag vaknade och det var väldigt mycket blod som kom. När jag ställde mig upp så bara fprsade det ner på benen. Bindan var full. Varför forsade det helt plötsligt en massa blod? Det slutade ganska precis på en gång efter jag duschat av benen. Så nu är det som vanligt.

Cindy
0

Var det tunnt blod eller var det lite segare "mensblod" med slemhinna i? Jag har varit med om störtblödning också, och det visade sig att det var all slemhinna som forsade ut på en gång, dvs supersnabb mens. Men fortsätter det så ska du absolut prata med en barnmorska eller gynekolog.

Vänliga hälsningar
Cindy

Rorosjons
0

#5 Det var som min mens brukar vara. Mörk och med klumpar i (kanse slemhinnan som e klumparna?) Det forsade inatt. Sen idag så använde jag OB för att vara lite mer säker, trodde det var som vanligt men icke, efter någon timme var en stor OB full med blod, och jag hann inte ens ta ur den innan det rann.
Ska prata på måndag, för säkerhets skull men vill gärna höra här inne också.

Cindy
0

Ja klumparna är slemhinna, kan även vara "slamsor" och mindre prickar i blodet. Jag börjar undra om inte din kropp kanske mådde bättre när du tar piller? Fortsätter det med så kraftiga menstruationer ett par månader så kan det vara dags att omvärdera.

Vänliga hälsningar
Cindy

Rorosjons
0

#7 Okej, jag ska ju som sagt till ungdomsmottagningen på måmdag och prata. Ska höra om nytt piller som jag inte mår så illa av.
Detta är första gången som mensen vart så kraftig.

[Tassy]
0

Det verkar som Epicindy säger vara en rejäl mens du fått. Hoppas det lugnar sig inom kort, och bra att du pratar med dem på udm :)

Rorosjons
0

#9 Tur det, lättad =P.

Tack för era svar =D