P-piller?
Hey!
Det är såhär att jag har skaffat pojkvän, och jag är förvisso "bara" 14 år men vi har ju snackat en del om det och ja .. det kanske blir av. (och med "det" så menar jag sex) ;).
Nåja, jag har under ett tag tänkt börja äta p-piller, jag har regelbunden mens (fast nu har den börjat bli lite konstig) :S, den kommer och går som den vill.
Men iallafall, ang p-piller, så har jag läst någonstans att man inte ska äta p-piller om man har hjärtinfarkter/hjärtproblem i familjen, och det har vi.
Självklart kommer vi använda kondom (!) men den kanske spricker och med tanke på att varken jag eller han hade velat bli föräldrar just nu så är ju p-piller där som ett extra skydd eller om man hoppar kondomen någon gång.
Har ni någon erfarenhet av det där med hjärtproblem?
Jag äter ppiller och har själv hjärtfel. Det är blodproppar och sånt som ställer till det, men det finns minipiller att få, som är lika effektiva som ppiller idag. :) Den som skriver ut ppiller till dig kommer att fråga dig om såna här saker, så du kan vara trygg med det du får utskrivet.
Tack för hjälpen! :D
Ska till UMO någongång i början på januari och kolla :D

Du fick ett toppensvar av Tassy. :)
Lycka till! :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Varsågod och lycka till :)
Samma här, vi har både hjärtfel och blodproppar i släkten, så något sådant p-piller kan jag inte ta. Samtidigt så vill jag inte ha något som kan ge biverkningen;"Oregelbunden mens"…
Har ganska oregelbunden mens nu, så jag vill ha något som ger mig regelbunden och inte små "mellanblödningar", för det kan vara sjukt jobbigt att inte veta när mensen kommer… 
Någon som känner till något alternativ för mig?
#5 Fråga efter piller med en högre hormonhalt i. :)
#6 Och det är inte större risk för blodproppar osv, om de är mer hormoner i ?
Egentligen kan man ju diskutera det här med dom på um, men man vill ju ändå ha något "hum" om vad som finns ;)
nix. I vanliga p-piller finns 2 sorters hormon, varav det ena ställer till det med propparna. I minipiller finns bara ena sorten, den som är ofarlig om man har proppar i släkten :) Så nej, det är ingen ökad risk.

Har själv fel på hjärtat och jag äter Cerazette.
Jag tror att man ska vara lite försiktig med p-piller med lite högre hormonnivå. Jag provade Yasmin några månader och fick graviditetsfläckar i pannan (melasma) och jag tror även att jag fick foglossning som jag känner av än idag (har aldrig varit gravid). Så var lite försiktiga med för höga hormonnivåer.