Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6107 ggr
emma115
0

Mellanblödningar

Jag har precis börjat äta p-piller nu, neovletta 28 karta. Jag har haft blödningar ända sen jag började äte dem. Haft blödningar i typ 18 dagar nu och det börjar bli väldigt jobbigt. Inte alls kul. På ungdomdmottagningen sa de att det var mellanblödningar, vad är det? De sa även att blödningarna kunde hålla på i några månader och att de brukar sluta efter andra, tredje kartan. Är det någon som har egna erfarenheter av det? Jag vet inte vad jag ska göra. Det är jättesmå blödningar, ibland är det inget alls ett tag, typ några timmar och sen kommer det tillbaka igen. Är det någon som kan hjälpa mig :/?!!

hus-musen
0

mellanblödningar är små "mens"blödningar men utan att ett ägg har lossnat. Det kan vara ett felktigt preventivmedel för dig som orsakar det, ibland går det över, andra gånger får man byta p.medel.

Qui dormit, non peccat

[Nötis]
0

det är bara att hålla ut, när man börjar äta p-piller så är det (tydligen) väldigt vanligt,och helt normalt, att man får blödningar även när kartan visar "att man inte ska ha det".

Jag har två kompisar varav en hade blödningar från och till (som du säger, försvinner några timmar och kommer tbx igen) under en hel månad, den andra hade blödningar under 3kartor* (månader*  fast då hade hon blödningar med kanske 4-5dagars uppehåll och sedan kom blödningarna tillbaka igen). Jag äter också neovletta 28, men jag hade aldrig något problem med blödningar :/ jag har ätit p-piller regelbundet i snart 1år och har aldrig upplevt några problem med dem :)