Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5171 ggr
Emelie-E
0

Mellanblödning?

Började med P-piller (yasmin 28) för två veckor sedan, (ska precis börja på tredje raden) och har nu i några dagar haft gulbrunaktiga flytningar. Kliar gör det lite smått också, lite överallt där nere. Och det börjar bli riktigt irriterande nu.

Kan det vara så att det bara är en mellanblödning och jag som inte klarar av att ha trosskydd så mycket, att det är de som gör att det kliar, eller kan det vara något annat? Och hur länge ska man vänta och se om det är mellanblödningar?

Hoppas någon förstår mina flummiga frågor :P

elyse
0

Står det inte något i foldern man får med?

Emelie-E
0

#1 Jodå, det står att mellanblödning är en biverkning. Men det jag är orolig för är om det kan vara något annat i och med att det kliar också.
Men sen jag slutade använda trosskydd, så har det faktiskt blivit bättre. Med kliandet då. Så nu har jag bara bruna flytningar. Inge kul, så jag hoppas de snart går över.

Ska tydligen vara rätt vanligt med mycket mellanblödningar med yasmin.

elyse
0

Jag har också Yasmin, bytte från Yasminelle för två månader sedan, men märker ingen skillnad alls. Kan du reagera mot östrogenet?

Emelie-E
0

#3 Mycket möjligt. Men eftersom jag bara är på första kartan än så länge, så tycker jag att det är lite tidigt att säga. Får äta ett litet tag till innan jag vet hur jag ska göra.

Var mest bara orolig för att det skulle vara någon könssjukdom eller liknande. Men oroar mig inte längre =)

elyse
0

#4 Om det finns risk för att du är smittad av någon könssjukdom borde du kolla upp det i vilket fall. Det är alltid bra att veta.

[Tassy]
0

Jag får också klåda om jag använder binda/trosskydd. Det kan vara nån kemikalie i dem du inte tål, det är ju massa guck i dem "anti lukt extra fräsh nu med mera serum blah" ;)

Emelie-E
0

#5 Jo, men eftersom jag var medveten om att jag reagerar på trosskydd och bindor, så fick jag lugnat ner mig rätt fort.

#6 Det är faktiskt riktigt jobbigt! Har hittat ett par bindor som funkar ett kortare tag, men ännu inga trosskydd, och det är lite jobbigt.

[Tassy]
0

#7 Ja trosskydd är ju ännu tätare eftersom de är så små och kompakta, jag gissar att det därför blir värre med dem.

Jag gav upp och bytte till m-kopp, hittade inget som jag inte rev sönder mig av på bara någon dag.

Emelie-E
0

#8 Menskopp är nog något jag aldrig skulle kunna ha. Tror jag har vestibulit, så jag är väldigt känslig där nere. Och att föra in saker är i stort sett omöjligt.. Så jag får helt enkelt stå ut. Smörja in mig med aloe vera så fort jag använder trosskydd..

[Tassy]
0

Visst ja, det skrev du i någon tråd. Hmm…

Blir det inte tätt och klibbigt med aloe-vera?

Apotekets prylar? Har inte kollat så noga, de kanske bara har modell större som en tjock madrass? Foten i munnen inte vad man behöver vid mellanblödningar kanske…. hmhmhm…

Det finns ju tygbindor, om man orkar hålla på att tvätta massor Tungan ute

Emelie-E
0

#10 Nä, apoteket har jag aldrig kollat. Vettekatten om de skulle ha något som passar :P
Och tygbindor, näe, då går jag hellre utan, behöver tvätta lika mycket då ;D