Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 5511 ggr
Sofieen
0

OT: Diet-shake

Okej töser =)
Jag letar efter bra, nyttiga och gärna goda drinkar, shakes och sånt som är nyttigt. Jag tänkte börja dricka det till frukost och eventuellt byta ut någon måltid. Jag hittade denna, men det är så dyrt..

Är det någon som har något tips? Något som man kan göra själv.

Alex
0

Var försiktig säger jag. Har en vän som bantade med shakes en period (minns inte vilken sort dock) och visst gick han ner, men mådde piss, var utan ork och började tillslut tappa hår bl.a… När han gav sig gick han upp och vägde mer än vad han vägt innan.

Visserligen bytte han ut all mat mot shakes en period (efter tillverkarnas rekommendation) men med de resultaten så har jag svårt att se nyttigheten med dem. Nyttig mat ska man må bra av… Det finns betydligt bättre och nyttigare saker att stoppa i sig om man vill gå ner i vikt, är min åsikt.

Knäckebröd med gurka på till frukost, t.ex.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sofieen
0

Ja, du har så rätt, så rätt.
Jag vet också dom som har påverkats negativt av att byta ut allt. Men min tanke var att byta ut frukosten och sedan bege mig på en promenad. Jag får sån energi av att vara ute och gå och så känner jag mig pigg och fräsch.

Anledningen till att jag vill hitta någon bra drink är för att jag vill gå ner två-tre kilon. Jag går lätt upp och ner i vikt. Inte märkbart mycket, men det svänger mellan 3-4-5 kilo ungefär. Jag har inte vägt mindre än nu på säkert 4 år. Så jag ska ner till 57, det är mitt mål =)

Bergspuman
0

Skaffa näringsdrycker på Apoteket istället…

Cindy
0

Kollsa på innehållsförteckningarna på valfri shake, och jämför sen med valfri socker-milkshake eller snickers. Same shit, diffrent name. Du kan förvisso svälta dig ner ett par kilo, men det kommer studsa upp igen så fort du äter normalt igen, för sån är kroppen designad.

Jag ersätter måltider med "äggmjölk" när jag har usel aptit, är stressad eller inte tycker att jag hinner laga mat. Superenkelt - koka upp 2-3 dl vatten, smält 30-50g osaltat smör. Mixa smör, hett vatten och tre äggulor. Tillsätt nån smak, typ ren kakao eller vaniljpulver, och en skväll mjölk eller grädde. Mums!

Vänliga hälsningar
Cindy

Alex
0

#2 Gå ut och gå först, före frukosten och ät knäckemackor eller nåt sen. Kanonbra! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Tassy]
0

fil/yoghurt med lite färsk frukt är bättre än vilken pulvershake som helst ;) MEN, du kan göra smoothies på frukt och bär. Då snackar vi helt andra saker. Det passar jättebra till frukost, är kanongott och smockfullt med vitaminer och antioxidanter Skrattande

Sofieen
0

# 5
# 6

Jag ska testa båda tipsen =) Fruktsmoothies är galet gott och knäckebröd är ju nyttigt som bara den.

Jag ska börja imorgon =)

[Tassy]
0

knäckebröd får man kolla lite på innehållsförteckningen, en del är nyttiga medan andra typ är som godis med allt socker :P

Alex
0

#8 Helt sant. Wasas knäckebröd är väl ganska standard, och de jag tänker på när jag säger knäckebröd. Haha. Tungan ute Wasa sport. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Tassy]
0

Ja så är det nog med de flesta, standard brunknäcke typ :P

Men om man kikar på typ frukostknäcke och såna där uppfluffade "wellness" (som ska vara så kalorisnåla.. hah) så är det inte så nyttigt längre :P

Sofieen
0

Ja, dom där Wasa Sport borde ju vara bra tycker man =)

[Tassy]
0

Ja dom fick då bo i mitt skafferi när jag bantade bort över 20kg, så jag antar att de är ok ;P