Schampo
såg reklam för ett shampo på teve. Det gör ditt hår rakt i flera timmar. Nyfiken och misstänksam som jag är, så har jag nu köpt det. Ska tvätta håret senare idag och se om det håller vad det lovar. Går inte mina korkskruvar ur några timmar, så sitter bolaget lite löst.
Återkommer senare i veckan och talar om hur det var.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
spännande! Om det funkar ska jag också prova, mitt hår blir knappt rakt ens när frissan plattar det 
Har provat!
De delade ut prover när jag var på Hm för ett tag sedan, mitt hår blev då inte rakare..
Med vänliga hälsningar
Chess
Hade det funkat på mig hade jag kysst dem rakt upp och ner =) Vad heter det?
Paulina

Haha jag tror inte på det, visst, jag har inte provat, men när min värsting plattång precis klarar det så… Ja spännande att höra om det fungerade!
#3 Schwarskopf Asia Straight
Med vänliga hälsningar
Chess
#5 den har jag inte testat. Dock silk and straight eller vad det var från dove kanske? Iaf inget att hänga i granen..
Paulina
Schwarskopf Asia Straight har jag provat nu. Men helt rakt blev det inte. Som sonen sa, det biter nog inte på äkta korkskruvar. Så nu ska jag klaga hos Schwarskopt. De lovar rakt hår i upp till 48 timmar och då ska det vara rakt.
Väl mött, Tatsja

vad för elände är det i schampoot om det kan rakna ut lockigt hår?
Qui dormit, non peccat

Oh, berätta här sen vad dom säger till sitt försvar!

Hehe #7: jättebra! På dem bara och kräv pengarna tillbaka. De ska ju inte lova något de inte kan hålla.
Föresten kan du få skicka lite lockar åt mitt håll. Jag hade gärna sett några små vågor i mitt hår 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
#8 håller med dig, man kan ju undra var det är för hemska kemikalier i schampot om dom går ut och lovar sådana saker.
Helt klart ska du klaga Tatsja
är det ngt jag är less på så är det all denna reklam där dom utlovar saker som aldrig håller måtten.
Jag köpte det egentligen bara för att kunna bevisa att de inte håller vad de lovar. Tänkte att det var för bra för att vara sant.
Se om de svarar på mitt mail. Lovar tala om vad de säger. Annars går jag vidare med detta. Finns rikstidningar.
Tror inte bolagen vill ha negativ kritik i tidningarnar.
#10 Är du säker på att du vill ha korkskruvar? Vackert på en som är 5 år, men inte lika fint på en som är över 50. Sen är det ett väldigt jobb med håret. Blöta, schamponera, skölja ur, balsam i, borsta, skölja, borsta, blöta och borsta. Sen måste det lufttorkas. Ingen hårfön här inte. Det går inte att borsta det torrt. Då blir det bara ett stort barr i skallen.
Sätter jag upp råttsvansar när det är blött, så har jag 2 korskskruvar fram.
Visst ska jag vara tacksam för att jag har detta hår. Men det är ett jobb också. Det lever sitt eget liv.
Fast när någon säger åt mig att de permanentat sig och det kostade "bara" 690 kronor, då tänker jag, tack och lov för mitt hår.
Jag har aldrig fönat, permanentat eller lagt upp på papiljotter. Det enda jag gör, är att färga det, när håret får en konstig missfärgning i grått.
Väl mött, Tatsja
Många gånger har de väldigt roliga ingridienser i schampoon också. Som bidrottning gele eller pärlprotein haha :)
Detta har jag också köpt, även balsamet och efterbehandlingen "straightening-balm". Pöh, dra åt skogen säger jag. x)
Det var dyrt och funkade inte alls, visst kanske det blir yttepytte-mindre frissigt, men aldrig i livet ens i närheten till det som visas på reklamen. De där tjejerna har antaligen fått håret plattat i timmar innan filmningen, för inte har de då använt den här produkten.

#14 De ser inte ut att ha naturliga lockar heller..
Qui dormit, non peccat
korkskruvar! tänk att ha såna! har så platt så platt hår och har alltid (njaa inte nu längre, men förr i alla fall) drömt om lockar, visst man kan permanenta det eller sitta med locktång, men det blir ju inte samma! Var lyckliga för era lockar istället! numera sitter mina platthåriga tonnårsdöttrar med locktång och kämpar vid festliga tillfällen… VARFÖR VILL MAN ALLTID HA DET MAN INTE HAR?
Vita människor går i solarium och använder brunkrämer… i Indien har man istället "vit-kräm"…. Folk med små bröst önsker sig stora, de med stora vill ha små….
Pyromanen Fast korkskruvarna har sitt eget liv. De vill aldrig som jag vill. Svårt att göra någon frisyr. Blir mest hästsvans. Drar man ut dem, har jag till midjan, men de drar upp sig och är vid skuldrorna.
Jag kan aldrig sätta en kam eller borste i håret utan att blöta och ha i balsam. Men visst är jag ibland tacksam för dem, men önskar jag någon gång kunde få se hur jag ser ut i rakt hår.
Väl mött, Tatsja
# vi skulle kunna byta ett tag 
Ja, men bara ett tag.
Väl mött, Tatsja
Vill bara delge deras svar som jag fick idag. Så nu är det bara att vänta på checken.
_Hej Ann,
Tack för att du kontaktade oss angående Gliss Asia Straight -hårvårdsserie.
Vi beklagar att resultatet inte har blivit som du har förväntat dig.
Det är många faktorer som spelar in för att resultatet skall bli helt rakt. T ex graden av krullighet/frissighet, hårets kvalitet, mängden av produkt som har använts samt om man använder hårfön eller plattång.
Det är viktigt att använda alla produkterna som ingår i serien för att få bästa resultat.
Shampoo och balsam kan användas dagligen och tillhör fukt och vård utan att tynga ned håret. Det ostyriga eller frissiga håret blir enklare att reda ut.
Straightening Balm med en len och krämig konsistens masseras in i fuktigt handdukstorkat hår och ska inte sköljas ur. Efteråt fönas håret ut med hårborste. Lockigt och frissigt hår slätas ut snabbt och enkelt, helt utan plattång.
Anti-frizz Serum verkar intensivt utslätande på frissigt och ostyrigt hår, samtidigt som det ger en elegant glans och finish till håret. Massera in en liten mängd i handdukstorkat hår, innan hårfön används. Serumet kan också användas i torrt hår som en glansgivande finish.
I ett försök att kompensera dig för det inträffade sänder vi till dig en värdecheck på 100 kronor för de produkter du har köpt och blivit missnöjd med. Värdechecken gäller för valfria produkter hos de flesta butiker i Sverige.
Vi är tacksamma för att du kontaktade oss och önskar dig god fortsättning av våren!
Med vänliga hälsningar
Silja Ferander
Schwarzkopf Rådgivning
Henkel Norden AB
Box 120 80
102 22 Stockholm
Tel.010-480 76 01
schwarzkopf.se@se.henkel.com
www.schwarzkopf.se
_
Väl mött, Tatsja

hm de var allt de hade att komma med alltså..
Qui dormit, non peccat

#20….hmmmm….reklamen säger att schampoot göt håret rakt?
kan gå med på att hårvårds serien gör det rakt… men pröjsar de en plattång och hårfön som man faktiskt måste ha för att få rakt hår enligt deras mail?
det där ska ju anmälas till (vad-det-nu-heter) eller varför inte Plus??? för de ljuger ju faktiskt. Rakt upp o ner i konsumentens fejs….
Om jag nu måste använda platttång och fön, vad har då schampot för verkan? Då behöver jag inte det.
Sen i reklamen på teve,nämns varken hårkvalite, krullighet eller att man måste använda andra produkter och föner.
Falsk marknadsföring med andra ord
Väl mött, Tatsja

#23 jepp…helfalsk

Okej, va löjligt att dom gör reklam för något som inte funkar på korkskruvar, men jag skulle gärna vilja ha mitt hår rakt. Jag har typ självfall (eller vad de nu kallas) och vill ha det rakare. Har köpt schampot och ska pröva. Jag har inte så himla krulligt hår, mest vågigt, så vem vet, det kanske fungerar i mitt hår? O.o
Kanske det fungerar om man bara har lite självfall. Men jag funderar på om jag ska gå vidare med detta.
Att jag köpte det, var för att det var för bra för att vara sant och jag ville bevisa att det var falskt.
Väl mött, Tatsja

Jag tycker du ska gå vidare med det.
I reklamen är det ju schampot som ska göra det rakt, sägs väl inget om att man behöver hela serien och sen en plattång?
Ska man ändå behöva använda plattång så kan man ju använda vilket schampo som hellst!
Plus eller konsumentombudsmannen?
Väl mött, Tatsja

Ingen aning… Se vad Plus har att säga om det??
Kan ju maila dem.
Väl mött, Tatsja

Mm, dom har så man kan tipsa dom på hemsidan!
Nu har jag sänt förslag till plus och sänt med mailet från Schwarzkopf, även länken till deras hemsida.
Se om det händer något.
Väl mött, Tatsja
*tog bort inlägget, de som jag skrev hade redan skrivits*

#35 Vill bara påpeka en sak :) (du har inte aktiverat din sajt så man inte kommer in). Men dem tre sista länkar i din signatur funkar inte :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#37 Ja, ville skicka PM ang om länkarna 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet