Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 8037 ggr
Kisemisen
2

Påsar under ögonen

Hej.

Jag har mörka ringar under ögonen, jag stör mig väldigt mycket på det och det går liksom inte bort när jag försöker dölja det med brunkräm eller något sånt. Finns det något sätt utan att behöva kontakta doktor och sånt, så man kan bli av me det?

Tacksam för svar

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Aviendha
0

Bra kost och bra sömn brukar generellt ges som tips. När man är trött så blir man mörkare, men vissa är nog naturligt mörkare under ögonen. Antar att järnbrist eller vitaminbrist kan påverka det hela lite med. Jag vet inte riktigt, men en bra kost gör ju att man får i sig allt ;)

Själv använder jag en bra concealer under foundation och då syns det knappt. Concealer är en täckkräm/stift (finns i olika format) man använder på punkter man vill dölja, som ev finne, rött runt näsvingar och mörkt under ögonen och finns att köpa lite varstans. Dock är det viktigt att få tag på en bra färg, är den för mörk eller för ljus kan det ju ge motsatt effekt ;)

Royalz
0

Jag har hört att man man lägga en kall sked under ögonen så ska dom mörka ringarna försivnna :)

Kisemisen
0

#2, ååh :D ska genast gå och testa det :D jag berättar hur resultatet blev snart.

/l

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Liss
0

#1 Har du sheer covers concealer eller?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

#4 Jupp, den följde ju med paketet Cool

Liss
0

#5 Hehe jaa, min är slut NU. Från när jag fick paketet för .. 1 år sen? mer måste de nästan vara :)

Aviendha
0

#6 Ja, det syns knappt att jag använt den. Drygt som attan, det gillar mitt konto ;)

CBA
0

He he jag såg på tv för rätt länge sedan då var det någon gammal kändistant (minns ej vem) men hon använde hemorojdsalva under ögonen för att få bort eventuella påsar :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

#7 Precis, sånt är alltid trevligt för kontot :)

#8 De där har jag hört många gånger. Till hela ansiktet dock, om man har problem med akne också. De ska visst vara bra för det :P Men har aldrig vågat testa.

Royalz
0

#3 Funkade det?

Kisemisen
0

#10, tänkte testa ikväll.. tänkte att jag solar idag så jag blir extra snygg.. men.. nej..
testar ikväll :D

/L

Liss
0

Gurkskivor och te-påsar ska ju visst också hjälpa. Men de vet jag inte riktigt vad jag tror om :)

Kisemisen
0

#12, helst kamomill-te har jag hört.

[GlittriGris]
0

gurkor funkar inte för mej , får bara gurkvatten i ögonen :P!

LenaR
0

Jag har ett enkelt och bra tips mot påsar under ögonen:

Stryk med fingrarna under ögonen ut mot tinningarna. Då masserar du ut vätskan mot lymfkörtlarna i tinningarna, och påsarna försvinner!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Kisemisen
0

#15, försvinner den mörka färgen då?

Gerbilflicka
0

Att sova ar det viktigaste for mig, annars far jag morka ringar direkt!
Annars funkar gurka och kalla skedar valdigt bra for svullna ogon, men det paverkar inte fargen.

LenaR
0

#16 Jag kan inte svara för jag är alltid lite mörk under ögonen, t.o.m. på bilder där jag är nyfödd har jag en skugga. Concealer är en nödvändig del av min sminkning! ;D

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Faidra
0

Jag har mörkt under ögonen, men det är (enligt min mamma) för att jag nästan inte har något fett alls i ansiktet :/