Irriterande ex.
Ett av mina ex går mig på nerverna och snart orkar jag inte vara trevlig längre. Jag har inte kvar hans nummer eller msn, men han skriver och hör av sig till mig och varje gång för att på något sätt "hävda sig".
Skriver han på msn så frågar han först hur jag mår, och när jag svarar och frågar tillbaka skriver han ibland saker i stil med:
"Jättebra, men måste tillbaka till kontoret, är ju butikschef nu hej då"
Varje gång är det något sådant, han är butikschef, han flyttar i hop med den nya och dem är aslyckliga, han har varit bortrest hos hennes "släktingar" och dem bjuder på resorna. Alltid är det något som han ska säga.
Jag har börjat misstänka att han ljuger, eftersom han under vårt förhållande skröt lite(eller snarare mycket). Någon månad efter han sagt att han var butikschef för tre butiker handlar jag på Maxi och så jobbar han där på fiskavdelningen!
Vet inte alls hur jag ska tolka det, och vet inte vad jag ska säga till honom. Vad tycker ni?
Kanske låter som små saker, men han har hållt på såhär i kanske 3-4år nu.
Varför måste du över huvud taget ha kontakt med honom? Mina ex är blockerade på MSN och får jag ett SMS svarar jag inte.
Jag har ingen direkt anledning att vara otrevlig mot honom eftersom vi skiljdes som vänner. Det är inte det som är problemet att han tar kontakt, det är hur han gör/vad han säger.
#2 Jaha, ja, personligen tycker jag att ex är ex och dessa ska man inte umgås med som vänner. Det blir nog lätt att man försöker göra den andra avundsjuk för att visa vad denne "gått miste om". Men du skulle väl inte tycka att det var OK om en av dina andra vänner gjorde så här? Fråga honom nästa gång, om det är sant det han påstår och berätta att han inte behöver imponera på dig.
#3 Nej, man vill väl inte få att någon hela tiden ska hålla på sådär. Ja, jag får verkligen göra det för det är ju absolut inget jag blir imponerad av alls.
Det är väl det han försöker göra som du sa, försöka visa vad jag "går miste om".
Du kan ju välja att bara ignorera det han skriver och inte ens läsa det om han aldrig skriver något som du har intresse av.
~ mayolica ~
Vore jag du skulle jag bryta helt ett tag, låta tiden göra sitt, och sen så småningom om jag kände för det då, börja bygga upp en vänskap igen.