p piller ..
ska tillb arnmorskan på onsdag tagit beslutet att jag vill skaffa ppiller, skulle gjort det dock för lägnesedan,men iallfall,kan man då begära få ta några prover innan så man vet om man klarar av just ppiller eller hur gör dom? bara varit där o pratat med dom innan om ppiller men dem sa inget om tester för att se så man ej har anlag för något i blodet..

Dom kommer fråga dig om din närmsta familj mamma och ev. systrar om någon av dom har haft blodpropp, har dom eller har dom haft p-piller utan problem kan man vara rätt så säker att det är ok för dig med. Känner du inte till familjens sjukdomshistoria så finns det minipiller, en mildare variant men det är mer viktigt att man tar dem på samma tid varje dygn.
Lycka till!

Som föregående skriver, så gör det så som Tisdag skriver.Några andra "prover" görs ej. Du får testa dig fram. vilket kanske inte är så kul alla gånger när det inte blir bra, då menar jag jobbiga biverkningar. Därmed inte sagt, att det inte blir bra för dig. Det kan mycket väl sluta lyckat.

Jag ska nog också och skaffa p-piller någon dag, men i min släkt så har morfar haft stroke och pappa högt blodtryck.. mamma har haft typ hjärtklappning, vågar man skaffa det endå?

Det beror ju lite på varför dom har haft sina åkommor och i vilken ålder dom fick dem.
Prata med din barnmorska då det är dags att börja med p-piller,