Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 7268 ggr
Telefonkontakt
0

Våldtäcktsförsök

För ett par nätter sedan när jag var påväg hem från en killkompis. som alla andra ggr., förutom just denna gång, följt mig den 10 minuters långa promenaden hem.

Jag hann inte komma långt då jag kände någon ta tag i mig bakifrån och dra omkull mig på marken på vid en parkering, ca 20 meter från min kompis. Mannen försökte slita av mig mina byxor (tajta skinnbyxor som jag knappt får av mig själv utan hjälp) men lyckades på något vänster slita sönder mina trosor och även mitt linne. Tror att jag fick in en spark, pungspark möjligtvis, och han ramlade bort och jag kunde fly. Sprang nästan hela vägen hem.. Även fast min kompis var närmre.

Detta är inte första gången som jag blir utsat för något sånt här. När jag var 16 så blev jag fullbordat våldtagen. Med den här händelsen så tänker jag att det kunde ha gått värre. Men jag vågar inte lita på killar alls just nu.. Förutom min man och killkompisen jag varit hos.

Igår så var jag ute med en annan killkompis (närmre kompis) och jag blev rädd för honom när jag skulle gå in för min port. Han satte foten emellan och jag kunde inte stänga. Jag blev jätterädd. Han hade samtidigt under kvällen kommit med sexuella pikar (denna kille är oskuld föresten) Jag vågar inte lita på killar just nu… Någon som har något tips om hur jag ska bearbeta detta?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Aviendha
0

Fy tusan vad hemskt! Så göad att du klarade dig så bra som du gjorde! Hoppas du anmält händelsen.

Ja, du behöver bearbeta detta, jag skulle föreslå att du går till någon proffessionell för att få hjälp med detta, för din egen skull.

*Kram*

David
0

Finner inte ord för hur hemskt det måste vara för dig. På sajten Misshandel iFokus kanske du kan läsa lite mer om hur du kan gå till väga. Jag skulle absolut anmäla våldtäktsförsöket till polisen.

Och sedan som Paulina säger, jag tror du skulle må bra av att få prata av dig med någon. Står lite still i huvudet hur gammal du är, om du fortfarande "tillhör" UM, annars brukar de flesta vårdcentraler har bra kuratorer. Om/när du ringer och bokar tid, säg gärna att du vill prata med en kvinnlig kurator.

Kuratorer på vårdcentralen behöver du inte ha remiss till, det ska räcka att ringa till deras tidsbokning.

*kram*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Telefonkontakt
0

jag är 21

David
0

#3. Jag vet ju vars du bor, men om du inte vill skylta med det, så kika på www.umo.se, där finns adresser och telefonnummer till landets alla ungdomsmottagningar. Kikade på din mottagning och där var gränsen 25 år, och de verkar ha bra samtalsstöd att erbjuda där.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LinnB
0

Men usch, vad hemskt! Vet inte riktigt vad jag ska skriva annat än ÅH, vad bra att du gjorde bra motstånd och klarade dig.

Och sedan så håller jag med både Paulina och David… tror du skulle må bra av att prata med någon proffessionell… det kan hjälpa.

Kram!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Cindy
0

Det finns också  kompetenta och sympatiska kvinnor på tjej- och kvinnojourerna som vet precis hur man hanterar detta, och som kan stötta dig om du vill anmäla det.

Jag säger som dom andra, se till att få professionell hjälp, detta är ingenting man ska bära runt på själv. Det är ett trauma som du har all rätt i världen att få bearbeta!

Och jag vet av egen erfarenhet att det är svårt att lita på män precis efteråt. Förklara för dom vad som hänt - får du stöd vet du att det är riktiga vänner, om inte så vet du att det är dags att sluta lägga energi på dom.

Massor av kramar!!!

Vänliga hälsningar
Cindy

ChristineL
0

Men fy vad hemskt! Förstår inte at sånt här kan hända!

*Kramar om*

Jenahbella
0

stor kram gumman!

Tisdag
0

Så hemskt…

Men skjut inte bort din killkompis (han du blev rädd för igår "förrgår") han menade inget dumt du är säkert bara känslig och rädd efter din upplevelse, så låt inte mannen som försökte våldta dig förstöra din relation med din killkompis också.

Telefonkontakt
0

är lite svårt.. blev tidigare samma kväll som jag avr med min andra killkompis osm skrämde mig, och blev fastsatt i mina egna handklovar. vilket gjorde mig så rädd att jag började gråta.

Ingen bra tajming alls på händelserna..

Telefonkontakt
0

Kan tillägga att båda killarna var med då. var et skämt som spårade ur och den första killen (som jag gick hem från vild våldtäcktsförsöket) hann springa iväg innan han såg min reakion på det hela.

Kände mig utnyttjad vid det tillfället. och extremt underlägsen.

LinnB
0

Fullt förståeligt… hur reagerade han som var där då?

Tisdag
0

Det verkar som du är i en lite jobbig period just nu…

Prata med din kompisar och säg att du är lite känslig pga vad som hänt och att dom får ta det lite lugnt med dig just nu.

Hoppas att allt löser sig. Glad

Telefonkontakt
0

#12 vem menar du? killkompis som skrämde eller killkompis som jag träffade natten vid försöket?

LinnB
0

Killkompisen som skrämde dig tänkte jag… förstod han varför du reagerade som du gjorde?

Telefonkontakt
0

nej, han visste inte vad som hade hänt. men jag har berättat det, då förstod han.

LinaK
0

Usch vilken hemsk upplevelse! Förstår verkligen att du har svårt att lita på män efter sådana saker.

Jag vågar själv inte gå ut i vårat lilla samhälle efter en grov våldtäkt på en 16-17 årig tjej.
Jag vägrar gå ut själv med hunden när det är mörkt.

Tycker du borde prata med någon, någon kurator eller psykolog. Och så undrar jag om händelsen är anmäld?

Lycka till nu och ta hand om dig!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

cillisw
0

#0 - Får ont i hjärtat när jag läser ditt inlägg, så hemskt!! Stora kramar till dig!

Jag blir så hilmla trött och arg på detta (ursäkta) j*vla samhälle! Att man som tjej/kvinna inte ska kunna gå ut när man vill för att man känner sig otrygg och rädd. För att det finns så många sjuka människor som spinger fritt där ute. Det är så många tjejer/kvinnor som bli våldtagna varje dag runt om i Sverige och det blir bara fler och fler, varför??

Telefonkontakt
0

jag är glad att det som händ emig inte hände någon ung tjej som hade lidit av det illa hela livet.. jag är stark i mig själv och gräver inte ner mig  saker..

hatar att det sånt här händer.. usch

exitingsvillemo
0

Usch vilken hemsk kväll… Du är stark, det har jag förstått från andra inlägg, men som de andra säger så bör du ta kontakt med en kurator eller dyligt och verkligen få prata ur dig allt skit.

Ingen klarar att vara stark för evigt, så ta tag i detta innan det blir för mycket för dig.

*kramar om*

DAVID>> Ursäkta trådkapet, men vad roligt att se att även killar vågar sig in i hönsgårdenGlad

fredrikaa
0

Herregud! :O Vart är världen påväg`?

Du kan söka hjälp någon kurator eller dyligt. STÅ PÅ DIG TJEJEN!!! DU ÄR SÅ MODIG SOM VÅGAR BERÄTTA DET ENS HÄR.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se