Hormonrubbning?
Hej
Jag är en kvinna på 24 år. Haha, vill fortfarande säga att jag är en tjej men har nog hunnit bli en kvinna nu trots allt. =)
Har en son som är 3 år nu, trotsålder och allt. =)
Hade en livmodersinfektion i maj och har sen haft problem med extremt rikliga flytningar, extreeemt rikliga. Plus då problem med svettningar och svett som luktar fan själv alltså, har inte haft så kraftigt tidigare. jag har problem med att jag blöder en skvätt då och då. Mensen har väl alltid varit upp och ner, järnbrist har jag nyligt fått hjälp för p.g.a. riklig mens men såhär oregelbunden och märklig har den aldrig varit. Satte in en kopparspiral i slutet på förra året. har haft en sån tidigare men tog ut den för att jag hela tiden kände den i magen. Det tog emot och gjorde ont. Jag känner mig hela tiden svullen om magen, mer än vanligt. Humöret sviktar så jag är lättretlig. Det hugger till i tjejmagen och gör så ont så jag inte kan gå under ca 5 minuter. ägglossning tänkte jag först men har det lite för ofta för att det borde kunna vara det om jag inte totalt har missförstått det där med ägglossning. Nu har jag också börjat få stickande smärta i brösten, precis som när mjölken ska rinna till när man ammar. Känner så väl igen det. Men jag är inte gravid enligt stickan. Haha, är lite nojig dock med "fiskarna" jag känner i magen. Tarmaktivitet, jo tack, men detta är mer än jag är van sen tidigare. Kanske har tarmarna dragit igång på ett annat sätt om det nu är hormoner som påverkat något annat i kroppen.
Jag tror ändå inte att jag är gravid. Borde inte vara det så jag funderar över andra möjligheter. Någonting är det ju som är annorlunde, inte nödvändigtvis något fel, men något annorlunda.
Vad tror ni om det här?
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla

Oj bra fråga.. kopparspiral kan man få rikligare blödning och mer ont under mensen, kanske är det som gör ont?
Gå till en läkare o kolla så att allt står rätt till med dina blodvärden så du inte har brist på något. Järnbrist kan göra en mer lättretlig så de kanske ordnar sig om en tag?
Qui dormit, non peccat
Mars iväg till gynekologen tycker jag, sådär ska du inte behöva må. Finns många olika tänkbara orsaker, från stress o dåliga matvanor till spiraltrubbel eller gynsjukdom.
Oförklarligt ont i tjejmagen (och även tarmen i kombination) kan vara endometrios, t.ex. Kolla in http://endometriosforeningen.com/ för symptom.
Vänliga hälsningar
Cindy
Ja jag kollade på den där endometriossajten som #2 länkade till. Glömde nämna den biten att jag får ont under samlag och börjar blöda efteråt.
Känner mig dum att fara dit för dom hittar aldrig någonting. Allt är ju bara psykiskt jämt. Vill inte skämma ut mig nå mer.

det är alltid bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite.
och nånting är galet om du börjar blöda och får ont av samlag.
Qui dormit, non peccat
Okej. Ja jag får väl ordna en tid ändå. Tack för era svar.
#3 Att få höra att man bara inbillar sig är vääääldig vanligt för många med odiagnosticerad endometrios som hamnar hos en okunnig läkare! Jag tycker absolut att du ska kräva en utredning, stå på dig och tjata till dig remiss till en kunnigare gyn om den första inte hittar något fel.
Vänliga hälsningar
Cindy
Nu glömde jag liks förbannat att ringa och boka en tid idag. Blev så upptagen med städning. Men ska ringa imorgon. Är dålig på det där att tjata men ska ge det ett försök.