Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 9273 ggr
Dinis
2009-08-30 17:31
0

Bindvävsknuta..

Hej,
Någon som har/haft det?

Jag har en knuta i mitt vänsta bröst, kolla upp den i början av april och läkare sa att det förmodligen är en bindvävsknuta o det kommer att försvinna efter 1-2 månader.
Nu efter snart fem månader är den fortfarande kvar o har nu fått remiss för ultraljud o träffa läkare på tisdag.

Borde väl inte direkt vara orolig för cancer, det är ju ovanligt på unga(jag är snart 24 år)

Men har en fråga angående bindvävsknuta.
Växte erat bröst när ni hade det?

Mitt vänsta bröst där knutan är har vuxit en del, man ser en väldigt skillnad o det högra bröstet har inte vuxit något.
Tacksam för svar!

Callisto
2009-09-01 11:00
0

Jag har haft en sån knuta. Jag kommer inte ihåg om mina bröst växte under tiden… Jag gick till docktorn med min knuta och han sa också att det antagligen var just en bindvävsknuta, inget att oroa sig för, men enda sättet att veta säkert var en biopsi. Eftersom att chansen att det skulle vara något annat var så liten tyckte han att en biopsi inte var nödvändig, utan jag fick välja själv om jag ville göra det. Jag valde den enorma nålen, det var helt enkelt det bästa sättet att sluta fundera och oroa sig.

hus-musen
2009-09-01 14:32
0

har ingen aning faktiskt.. säkraste sättet är ju att testa sig med biopsi så slippper man oroa sig!=)

Qui dormit, non peccat