Konstiga flyningar..
Jag satte i en hormonspiral i slutet av juni. Har haft mens en gång efter det, precis efter att dne sattes i.
Nu är det så att den senaste veckan så har jag haft väldigt tjocka och slämmiga flytningar. De är typ strängar, olika tjocka.
Jag vet att man brukar ha sånna när man är gravid (har fött ett barn) och även vis ägglossning. Nu så graviditetstestad ejag mig igår men det var negativt. Och ägglossning har man ju inte i en vecka.
Undrar om detta kan ha något med spiralen att göra? är orolig att jag är gravid ialla fall då jag är extremt fertil. Någon som har liknande flytningar utan att var agravid och vid ägglossning? Med elller utan spriral.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Har man ägglossning när man har spiral? Det har man ju inte normalt sett när man äter p-piller t.ex.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag kan säga att jag har såna flytningar i ca en vecka i samband med ägglossning.

ja, det har man. sprial gör bara så att livmodern inte är en bra plats att fästa ett brfrukta ägg på. verkar bara så lokalt att det inte påverkar ägglossningen.
#3 Ok! Då fick jag lära mig det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#2 okej. Har aldrig haft det innan (vad jag kan minnas ialla fall). så man blir ju lite fundersam.
tror att jag borde ha mens nu/precis ha haft och så också. men spiralen moffar ju upp cykeln lite.. och även att jag bara har haft en mens sedan min förlossning och abort.
Helt normalt att man får flytningar efter isättning av spiral. Kan även bli blodblandade. Tror inte att det är ngt att oroa sig för.
Hormonet i hormonspiraler är ju syntetiskt progesteron som lurar kroppen att tro att man är gravid, och den försöker bilda slempropp i livmodertappen (vilket är ett av skydden när man äter minipiller). Antagligen är det detta slem som kroppen nu istället får stöta ut.
Vänliga hälsningar
Cindy

#6 det låter ju rimligt: Tack så mycket :)

#6 Du råkar inte veta om samma sak kan hända då man äter p-piller?
Lånar din tråd lite, Lowe. Hoppas det inte gör något. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

#8 det är lugnt :)
#7 Vassego.
#6 Ja man får normalt sett en slempropp även när man äter lågdoserade p-piller, som jag förstått det.
Vänliga hälsningar
Cindy