Mens
Igår fick jag mens för första gången .. Och om jag ska vara ärlig mår jag PISS! , Vet inte varför.. Jag har världens ångest och det känns helt onödigt detta med mens ..
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Jo jag vet att det känns helt onödigt med mens. Men efter ett tag kommer du lära dig leva med dig. Det blir en del av dig, och vissa gånger tänker man inte ens på att man har mens, medans andra gånger är man flyförbaskat trött på mensen.
Berg & dalbana med andra ord.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Okejj :P , det känns jätte jobbigt..
// Elin
Man vänjer sig. Och jag kan säga att med tiden blir det jobbigt om man inte får mens som vanligt :P

okejj :P . det känns riktigt pinsamt
// Elin
Kände också så mycket de första gångerna, men man vänjer sig och tänker inte lika mycket på det sen :)

Fick mens första gången i 6an. La en massa papper i trosorna för jag hade ingen binda med mej. Jag grät när jag kom hem för jag ville inte alls ha den. Jag tyckte att hela livet var förstört och all frihet var borta.
Nu är det inte alls lika dramatiskt att få den. Nu blir det mer panik när man inte får den när man ska

okejj :P Altså , jag känner mig skabbig o äcklig ..
// Elin

okejj :P,
// Elin

föressten , växer brösten mer när man fått mens ? XXD
// Elin

#10 bröst växer tills man är runt 20 år, så ja, de gör det oftast.
Jag hade b när jag fick mens, fick DD soms törst och det var 3 år efter jag fick min första mens :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#11 okejj :P , jag har typ inga alls..
// Elin

#13 ahh okej :D jag är ju tretton så dom borde ju börja växa snart (A)
// Elin

#14 Vi är ganska lika ;), Har inte heller så stora.. typ två små utväxter >.<
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

#15 haha XD men kolla , jag har ju lite , å min bh bara hänger .. det ser as fult ut , finns det nån bh som inte hänger ner ?
// Elin

#16 Om bh hänger så är den ju alldeles för stor, och då kanske de är bättre att bara ha en bhtopp istället? Om du inte har så stora bröst så finns de ju ingen anledning att ha en bh liksom.
Qui dormit, non peccat

#17 jag menar inte hänger på det viset utan , Det finns ju pushup bh , Då håller den sig uppe , men vanliga kan jag inte ha
// Elin

#17 Då har du nog fortfarande en för stor Bh=) En pushup har ju jättemycket foder så de är väl därför den håller sig uppe på ett annat sätt. Tex ska jag ha pushup så måste jag köpa 75 F, har jag vanlig så räcker det med 75 DD/E.
Men har du precis fått mens och kommit in i puberteten så kommer du snart ha större bröst=)
Qui dormit, non peccat

#19 okejj :) Jag var och letade efter en bh idag men jag vet inte vilken storlek jag har :/ jättesvårt
// Elin

Jag använder bara topp än så länge, börjar väl snart komma upp i bh storlek ;)
Edit;
Fattade inte hur den där Bh länken funkade ^^
#22 Vad är det du inte förstod? Det står ju rätt så utförligt hur man ska gå till väga och bildbeskrivning.
_No way! Yes way!

#22 Det är enkelt, kolla på bilden. Först mäter du omkretsen under brösten, den omkretsen talar om vilken storlek runt du har. är du tex 69 cm under bysten så har du storlek 70. sen tar du måttet runt brösten på de "tjockaste" stället. är du då tex 81 så har du AA kupa.
Qui dormit, non peccat

Jo, men den här tabellen var krånglig o.O
Jag har sällan haft problem. Ont har jag kanske var 5:e gång och jag har aldrig blött särskilt mycket samt att jag haft tampong sedan första mensen. Nu med p-piller blir det en mycket liten blödning så då räcker det med ett trosskydd. Det är skönt att få mens som ett tecken på att kroppen fungerar, tycker jag.