Livmodern
Jag var hos gyn för några månadersen och fick reda på att jag hade två blodfyllda typ propar i varsin äggstock…läkaren sa att det var väldigt ovanligt… men nu senare har jag hört från vänner samt andra läkare att det är väldigt vanligt :/ är det något någon vet någoting om…och hur man kan göra så att smärta typ i äggstockarna lindrar…har ont nästan varje dag..ringde till läkaren och hon sa att jag skulle ta värktablett men jag kan inte gå och ta tablett hela tiden…någon som kan??

Var det blodfyllda cystor du hade? Vid endometrios kan man ha cystor på lite olika ställen.
Dom är fyllda med blod och det brukar kallas chokladcystor pga att blodet koagulerar.
Endometrios är smärtsamt och man kan va tvungen att ta värktabletter hela tiden.
Detta om man ska ta tabletter hela tiden eller inte kan man ju diskutera, men oftast är det bättre att ta medicinen så man är smärtlindrad än att gå med smärtor. Det sliter mera på kroppen att ha smärtor än att äta tabletterna.
Här kan du läsa om endometrios
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Men du ska ju inte behöva gå och ta värktabletter alltid…
Har du fått tid för borttagning, eller man kommer ha ont även efter borttagning?
jag har bara fått tid till att kolla om dom finns kvar inget annat…men taack jag ska läsa igenom sidan :)
Du kanske skulle försöka att gå till en annan läkare? Eller det kanske du har gjort?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
nä det har jag inte gjort.. jag har försökt få tid ska ringa imorgon och kolla :)