Yasmine
Hej
jag har precis börjat äta Yasmine och har mitt första uppehåll med pillren nu. Har inte tagit något sedan i lördags och har inte fått mens än. Fick lite bruna flytningar i morrse men inget mer. Hur är det för er andra som har Yasmine som p-piller, har ni mens? eller kan den försvinna?
Ylva
Jag åt den för läänge sedan, men jag hade kvar mensen, dock en del mindre. P-piller ska väl inte ta bort mensen, eller är jag ute och cyklar? Dock kan det ju ta lite tid innan kroppen hinner ställa om sig till dem.
Paulina

Nej det va det ja också fick för mig att den borde vara kvar. Men den kanske hinner komma. Sen hade ja inte så mkt innan kanske 4 dagar.. så får ja mindre nu så blir det ju inte mycket kvar.
Jag äter dom sedan lite mer än 1 år tillbaka. Har dock ätit andra sorter sedan drygt 7-8 år tillbaka och ända sedan jag började med p-piller har jag haft väldigt lite och kort mens, så lite svårt att säga något
Tycker i alla fall inte att det förändrats något sedan jag började med Yasmin. Har dock märkt att mensen kan strula lite i början när man byter p-piller.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#3 Jo jag har också ätit annat innan, men jag vet att jag hade mer mens tidigare när ja åt p-piller. Nu har ja varit utan preventivmedel helt i 5 månader och innan det hade jag p-stav kombinerat med minipiller. Men vi får väl se, den stabiliserar sig kanske.

Jag åt dom ett tag och som jag kommer ihåg det så var blödningarna som med vanliga P-piller.
Som jag kommer ihåg det nu några år senare så gick jag upp i vikt och fick finnar och melasma i pannan av Yasmin så jag slutade äta dom och då försvann fläckarna och kom aldrig mer tillbaka =) Har ingen aning varför jag fick fläckarna eftersom det ska vara lågdos p-piller. Har ätit flera andra pillersorter utan att få fläckar.
Melasma (bruna fläckar i ansiktet)**
Varför uppstår fläckarna?**
Fläckarna har med kroppens hormoner att göra och kan drabba gravida, eller kvinnor som äter P-piller. Tidigare kallades fläckarna chloasma - "graviditetsmask". De uppkommer enbart hos vissa kvinnor som är särskilt benägna för att få denna typ av reaktion. Sedan de lågdoserade P-pillren kom är det inte längre så vanligt att melasma uppstår.
Jag äter Yasminelle. Har aldrig haft stora blödningar, men numera behöver jag inte ens använda binda, det räcker med ett trosskydd.