Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 6260 ggr
Ylva_87
2009-06-10 22:55
0

Yasmine

Hej

jag har precis börjat äta Yasmine och har mitt första uppehåll med  pillren nu. Har inte tagit något sedan i lördags och har inte fått mens än. Fick lite bruna flytningar i morrse men inget mer. Hur är det för er andra som har Yasmine som p-piller, har ni mens? eller kan den försvinna?

Ylva

Aviendha
2009-06-10 23:01
0

Jag åt den för läänge sedan, men jag hade kvar mensen, dock en del mindre. P-piller ska väl inte ta bort mensen, eller är jag ute och cyklar? Dock kan det ju ta lite tid innan kroppen hinner ställa om sig till dem.

Ylva_87
2009-06-10 23:10
0

Nej det va det ja också fick för mig att den borde vara kvar. Men den kanske hinner komma. Sen hade ja inte så mkt innan kanske 4 dagar.. så får ja mindre nu så blir det ju inte mycket kvar.

SaraC
2009-06-11 00:58
0

Jag äter dom sedan lite mer än 1 år tillbaka. Har dock ätit andra sorter sedan drygt 7-8 år tillbaka och ända sedan jag började med p-piller har jag haft väldigt lite och kort mens, så lite svårt att säga något Glad Tycker i alla fall inte att det förändrats något sedan jag började med Yasmin. Har dock märkt att mensen kan strula lite i början när man byter p-piller.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ylva_87
2009-06-11 11:53
0

#3 Jo jag har också ätit annat innan, men jag vet att jag hade mer mens tidigare när ja åt p-piller. Nu har ja varit utan preventivmedel helt i 5 månader och innan det hade jag p-stav kombinerat med minipiller. Men vi får väl se, den stabiliserar sig kanske.

Mitralis
2009-06-11 21:58
0

Jag åt dom ett tag och som jag kommer ihåg det så var blödningarna som med vanliga P-piller.

Som jag kommer ihåg det nu några år senare så gick jag upp i vikt och fick finnar och melasma i pannan av Yasmin så jag slutade äta dom och då försvann fläckarna och kom aldrig mer tillbaka =) Har ingen aning varför jag fick fläckarna eftersom det ska vara lågdos p-piller. Har ätit flera andra pillersorter utan att få fläckar.

Melasma (bruna fläckar i ansiktet)**
Varför uppstår fläckarna?**
Fläckarna har med kroppens hormoner att göra och kan drabba gravida, eller kvinnor som äter P-piller. Tidigare kallades fläckarna chloasma - "graviditetsmask". De uppkommer enbart hos vissa kvinnor som är särskilt benägna för att få denna typ av reaktion. Sedan de lågdoserade P-pillren kom är det inte längre så vanligt att melasma uppstår.

elyse
2009-06-12 00:57
0

Jag äter Yasminelle. Har aldrig haft stora blödningar, men numera behöver jag inte ens använda binda, det räcker med ett trosskydd.