dubbelkänslor
Jag hade oskyddat sex för ca 2 veckor sen o hela tiden tills jag fick min mens igår hade jag sån ångest om att jag kanske var gravid men samtidigt så önskade jag nog innerst inne att jag hade varit det för jag blev jätte ledsen när mensen kom igår.. Hur kan man inte vilja en sak men samtidigt vilja det?Har ni oxå haft det så.. den killen jag hade sex med vill jag inte ha med att göra så på så sätt var det ju bra att jag inte var gravid men samtidigt så har jag önskat ett barn så länge nu..
behövde nog mest skriva av mig
Jo, dubbelkänslor kan jag få lite då och då, dock aldrig över en sådan sak, men jag vill inte alls ha barn så det är väl därför.
Det är ju inte konstigt egentligen att du känner så. Du vill, men vet att det inte är rätt tid just nu, vilket ställer till det för dig. Vad man vill och vad man bör är inte alltid samma sak, tyvärr.
Paulina
Jag var med om precis samma. Samtidigt som jag hoppades att jag var gravit så gjorde jag inte det eftersom jag är på tok för ung och inte skulle klara det med min ekonomi.
Mensen kom iaf och det kändes otroligt tungt, tills jag kom på att det även var en lättnad. :)
Kom fram till att jag var redo i hjärtat men inte i min livssituation.
Mvh Nathalie
Jag har också känt så när jag mensen varit försenad, samtidigt upprymd och glad att kanske vara gravid, samtidigt livrädd och gick och hoppades på att mensen skulle komma.
ja, jag har också känt dubbla känslor många gånger i många olika sammanhang. Vet ej om det är något "kvinnligt" , nej, män kan nog också ha dubbla känslor.

Om du hade ångest också så var det nog inte rätt tillfälle i livet ändå. Allt sker av en mening anser jag, eller mycket i alla fall.
Att ha dubbelkänslor är dock vanligt, tror alla har det ibland :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Så där är det för mig varje månad, jag vill ha barn och min sambo, men kanske inte just nu för jag pluggar, men vi använder inget preventiv medel så det är ingen katastrof om jag blir gravid, men bäst vore dte om jag inte blev det ännu, tills jag är klar skolan vilket inte är så jätte länge. haha, aj dubbelkänslor kan man nog kalla dem, varje gång jag får min mens så blir jag ledsen över att jag inte råkat blivit gravid men också lättat så jag hinner plugga klart.
Suck.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.