Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 15512 ggr
grapetonic
0

Bröst och Ppiller

hejhej,

jag undrar om ni ha fått större bröst av ngn sort ppiller, ? J

ust nu äter jag neovletta 28. Men jag har inte märkt någon skillnad,

finns det andra ppiller som bröststorleken kan ändras av?

hus-musen
0

Nej jag fick inte större bröst jag heller och de är inget jag vill ha=)

Qui dormit, non peccat

grapetonic
0

okej, vet du ngn sort ppiller man kan få de av?

ChristineL
0

Det där är väl som det mesta annat helt individuellt. Inte får man störra bröst bara för att man äter ett visst sorts piller.

hus-musen
0

det är väldigt individuellt, de är inte alla som får större bröst av ppiller. många kan dock binda vatten i kroppen eller bli tjockare så de är därför de får större bröst och mage. Finns inga ppiller som gör så att alla får större bröst.

Qui dormit, non peccat

StickyKitten
0

Jag fick större bröst av att använda p-ring. Men å andra sidan blev jag deppig av den, så ringen (och brösten) had to go..

Jag blir visserligen deppig av alla hormonfyllda p-medel, så det behöver ju inte vara så för dig givetvis.

grapetonic
1

hmm okejj , tack för svaren

[Vargnatt-]
0

Jag äter neovletta och fick större bröst när jag började äta dom.

hus-musen
0

#7 dom åt jag med och jag fick inte större bröst.

Qui dormit, non peccat

grapetonic
0

okejokej, jag ska byta till cilest nu. och får se hur det blir, någon som äter cilest här?

hus-musen
0

#9 Varför vill du äta ppiller för att få större bröst?

Qui dormit, non peccat

grapetonic
1

för många jag känner säger att man får större bröst, men jag äter dom som graviditets skydd :) och för att kunna styra mensen

större bröst är bara ett + ;)

elyse
1

Tänk på att det faktiskt är hormoner det handlar om, inget att mixtra med. Visst kan man få större bröst, mina har växt en smula, men de har istället blivit otroligt ömma och i perioder är de så ömma att de liksom inte är nån glädje åt nån… Jag äter Yasminelle, de har låg dos hormoner och inget gulkroppshormon, något jag inte tål (mår illa och kräks).

grapetonic
0

okej, jag blir väldigt lättirreterad och arg av mina neovletta, så därför byter jag till cilest, min barnmoska sa att det skulle bli bättre utan gulhormoner :)

elyse
0

#13 Samma problem som mig då, ungefär. Jag är väldigt nöjd med Yasminelle och kan rekommendera att testa dem ifall du inte heller trivs med Cilest.

Alex
0

Jag fixk större bröst av Neovletta när jag åt dem, men det var inte bara brösten som blev större. Jag gick upp rätt rejält, och då följde ju brösten med. Flört När jag bytte piller och gick ned igen blev även brösten mindre.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

grapetonic
0

#14 okej, jag ska prova med cilest nu 3 månader, om det inet känns bra ska jag diskutera det med min barnmorska:)

#15 jag gick också upp något kilo i början, och jag blev mycket emr sugen på godis m.m, så jag hoppas att jag går ner ett kilo nu när jag slutar med dom :)

Rovanja
0

Av neovletta fick jag störra bröst…och gick upp i vikt.

Sedan bytte jag efter ett år till trinovum p.g.a migrän och då minskade jag i storlek.

Nu för ett haövt år sedan satte jag in en Implanon p-stav och HejHopp så har man jättebröst och har gått upp inte i vikt utan i storlek.

Har ökat i kupstorlek 2 strl på 6 månader.

ChristineL
0

#17 - Oj, jag har också implanon men har inte växt nånstans :P Haha!

grapetonic
0

nu har jag börjat äta cilest, jag har ätit det i två veckor, och jaghar inte gått upp i vikt :)

och inte heller mått dåligt

Rovanja
1

Härligt för dig! Jag har blivit så puffig att jag ofta funderar på om det är värt att ha den. Har fått tutt/mag komplex som aldrig förr.

Jag tränar, äter bra men inte att man går ner i vikt inte…nej nej. Glöm det…! Skrikandes

isa
0

Som sagt, det är helt individuellt hur olika p-piller fungerar på olika människor.

Själv så äter jag Cerazette, men inte som graviditestskydd, utan för att få mindre menstruationssmärtor. Ja, jag har fått större bröst av dem, men samtidigt så är hela jag större. Har gått upp cirka 15 kilo i vikt och ingen träning eller mindre mat hjälper att få ner vikten.

OT : (Inte hjälper de särskilt mycket mot menstruationsmärtorna heller, så jag ska träffa min gynekolog i nästa veckan för en annan lösning.)

mvh isa