Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmammarollen
Läst 5166 ggr
Telefonkontakt
0

Gravid

Nu är det så att jag givetvis blivit gravid på min första ägglossning sedan min dotter föddes för 10 månader sedan.

Detta är något som inte är önskat, så jag ska ringa imorogn för att göra abort.

Men jag är lite osäker på vart jag ska ringa? vet ju vart jag ska ringa om man behåller barnet men är osäker på när man ska ta bort det..

hjälp?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Chestnut
0

Har aldrig varit i den sitsen men tippar på att det är MVC man ringer.

Med vänliga hälsningar
Chess

[mia-38]
0

Du kan ringa gynmottagningen på ditt sjukhus.

Telefonkontakt
0

Ringde 1177 och fick nummer dit jag ska inga för att få problemet löst. Det är Kvinnokliniken jag ska ringa.

[mia-38]
0

Ahaaa…
Lycka till..eller vad man nu säger.
Hoppas att det går bra.

Kram

Aviendha
0

Ibland går det vekligen inte som planerat.. Lycka till/håller tummar/hoppas allt går bra.. ja, du förstår vad jag menar =) Finns nog ingen bra fras för den saken.

Telefonkontakt
0

det kommer nog att gå bra. Glad

skriver i tråden om ja kommer ihåg om hur det går och så.

och kom ihåg kvinnor och flickor - skydda er, om jag kan bli gravid om har 50% nedsatta chanser att bli gravid och dessutom inte fått tillbaka mensen efter mitt första barn, så kan ni det också!

pyromanen
0

jaaa… första ägglossningen kommer ju 2 veckor innan första mensen…

Varför inte ett småsyskon?  Fick mina döttrar tätt efter varandra och de har haft SÅ mycket glädje av varandra……

Telefonkontakt
0

ett småsyskon är inte aktuellt då vi definitivt inte kommer att ha råd. vi ska börja plugga i höst, både jag och min man. jag om jag ens kommer in på utbildningen.

sen så vill vi inte ha fler barn nu. om ens alls

Telefonkontakt
0

Ja ni..

Nu har jag ringt och fått tid för undersöking. på mådag den 25e(!). Det var första lediga tiden. Även fast jag är ett "specialfall" då man inte vet hur långt gången jag kan vara..

Så nu ska jag dras med det här problemet och ångesten i en hel vecka till.. Om jag har otur så måste jag göra skrapning.. Vill jag ju inte..

Sega människor…

pyromanen
0

Kram på dig! 

Skrapning är inte så farligt. Gjorde en sån när jag fått missfall. Oroa dig inte för det i alla fall.

Telefonkontakt
0

vill inte göra skrapning.. har gjort en sån efter ett missfall och det slutade ed att mina chanser att få barn minskade med 30%.. sen så känns det som en större grej än medicinsk, och då blir det svårare psykiskt..

pyromanen
0

Ojdå. Trode det var tvärtom att skrapning "gjorde rent" så man påverkade sina graviditetschanser mindre än utan.  Har du hunnit känna dig gravid, så du av det kan gissa hur långt gången du är?

Telefonkontakt
0

jag gjorde ett negativt test någon dag efter den 15 april. och jag minns att jag hade ägglossning efter det (det i sänghalmen hände dagen innan) men vi minns inte när det var.

jag känner mig inte gravid (gjorde jag inte med min dotter heller förens några veckor efter jag +ade)

men jag har hunnit gå upp 2 kilo i vikt (men jag lägger på mig fort) och blir åksjuk när jag åker bil. har kännt på mig att jag varit gravid i lite över en vecka nu.

Musiken
0

vad jobbigt! Hoppas att allt gar bra!

ChristineL
0

Lycka till!