Att sälja sin kropp
Läste för ett tag sen om just det ämnet, att sälja sin kropp. Och de hade även intervjuat någon från Luleå som höll på med detta. Hon hade barn och sambo. Sambon hade ingen aning om vad hon höll på med.
Och min tanke var bara: Hur kan man göra nåt sånt där?
Jag tycker det är väldigt egoistiskt, eftersom personen helt klart bara tänker på sig själv egentligen. Att hålla något sådär stort hemligt för sin sambo och sen komma hem och krypa ner med honom i sängen. Hur kan man göra det?
Och som jag förstod det var anledningen att dryga ut kassan lite grann.
Tänk om det kommer ut, och ungen kommer få höra att mamman är en hora?
Jag tycker man får göra vad man vill med sin kropp, men jag tycker inte det ska drabba andra negativt.
För om sambon får veta att hon har sålt sig själv sådär, och legat med massa olika män. Hur kommer den personen må då?
Vad anser ni? Gör hon rätt eller fel? Vart går gränsen?
Jag själv skulle aldrig vilja sälja min kropp.

Att sälja sin kropp bakom ryggen på sin make, pojkvän, flickvän, fru mm är fel! de är ju otrogna, + att de är hjävligt korkade, man vet ju aldrig vilka vidriga sjukdommar man kan få, man kan bli vådtagen man kan bli gravid mm. Jag hade dumpat min kille om han sålt sin kropp bakom min rygg.
Qui dormit, non peccat
Att göra det bakom ryggen på sin sambo tycker jag är helt fel. Hade sambon vetat om det och varit okej med det så hade det inte varit lika hemskt. Så länge hon är försiktigt med det så det inte börjar gå rykten som barnet sen kan höra i skolan och kanske blir retad för.
Jag är lite kluven till att sälja sin kropp, men detta är bara hemskt. Som sagt - man är otrogen för pengar. Det är jävligt lågt.
_No way! Yes way!
Jag tycker det är helt fel att inte berätta för sin sambo. Barnen kan jag fatta, men inte sambon.
Konseptet "Sälga sin kropp" pekar jag dock inget moralisk finger på. Folk gör som dom vill med sin kropp, även om jag kanske har svårt att förstå hur man klarar av. det kan för många finnast anledningar till det, och väm är jag att dömma om just det?
Jag vet att skulle jag i framtiden stå i den sits att det står mellan enbart två val: jag sälger min kropp eller mitt framtidiga barn svälter, ja då sälger jag så det ekar i skogarna. Men inte skulle jag gå bak ryggen på min sambo med något sådan. Jag hoppas jag aldrig hamnar i den sitsen för att säga så..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det är nog svårt att ha en fast relation samtidigt som man säljer sex till många andra. Anledningen till att man gör det är nog olika, men jag har svårt för det pga att det finns så många som faktiskt inte vill eller inte har något alternativ. Om man bara talar för sig själv tycker jag att det är bra, oavsett om man bara tycker till eller själv säljer sex. Jag skulle dock se problem i att yrket blir legaliserat. Det är ju inte vilket yrke som helst. Jag vill inte bli tvingad att ta ett jobb som prostituerad för att inte mista A-kassan eller liknande i framtiden.
mm. Precis. Sambon borde få veta.Och jag tycker verkligen synd om barnet. Jag kan ju bara tänka själv hur det skulle ha varit att få veta att ens egna mamma håller på med sånt. :/ Eller om min sambo skulle gjort nåt sånt.
Och bara riskerna med att sälja sin kropp är ju stor. Träffa främmande människor sådär. Vad som helst kan ju hända.
#4 Jo skulle man hamna i en sån sits kanske. Men när man har tak över huvudet och har en viss inkomst så skulle jag absolut inte sälja min kropp. Fast även om man blir hemlös idag i Sverige så får man ju lite pengar.
#5 jo helt klart. Men hon borde ändå berätta för sambon så han har en chans att få välja om han vill stanna i en sådan relation eller ej.
det är ju lagligt att sälja sex, det är dock olagligt att köpa.
haha nä, det skulle ju inte vara så kul.
#7 Nej, jag tycker inte heller att det är OK av kvinnan att ljuga. Det glömde jag skriva i mitt inlägg. ;)
Fatta chocken att få höra att ens sambo har varit "hora". Jag skulle nog inte stanna, för jag skulle se det som otrohet.. Eller jag skulle nog tycka att det skulle vara värre än otrohet
Det värsta sveket är att gå bakom ryggen på någon, helt klart!
Sveket är det jag tycker är fel i detta. Att sälja sin kropp är snarare beklagligt, att omständigheter driver en in i det (om det nu faktiskt inte är som så att man gillar känslan med det rent sexuellt).
Det tragiska i det hela är att det är så fruktansvärt enkelt att hitta en köpare, och de snabba pengar man får kan få en att fastna i det med.
Paulina
Med beklagligt menar jag absolut inte att de som säljer sina kroppar är beklagliga. Jag skulle aldrig se ner på en människa som gjort det (vissa undantag finns kanske). Det beklagliga är att man kan tvingas in i det av flera andra faktorer som man kanske inte kan råda över.
Paulina

det är INTE okej av kvinnan att ljuga för sin man… annars är det väl upp till var o en?
och att sälja sej själv innebär väl inte alltid att det handlar om sex? inte för mej i alla fall….
Finns ett talesätt som jag tycker är bra (ursäkta språket nu…)
Alla är vi horor…frågan är bara vad ditt pris är?
Och med det menar jag att vi alla har en nivå där vi sätter ett pris på oss….. jag själv tex skulle INTE ha sex med någon för pengar, men skulle mycket väl kunna tänka mej att vika ut mej i en tidning…. men inte för vilket pris som helst
dvs att allt vi gör kostar…på ett vis eller annat och alla har vi en gräns där vi sätter stopp…
Flummigt jag vet o ja hoppas inte jag blev fööör virrig och ot…
Men har man en inkomst förstår jag faktiskt inte hur man kan välja att sälja sin kropp på det där sättet. Och som jag skrev först, det ska inte drabba andra. Så ska man ha ett förhållande med nån som måste han/hon få veta.
#13 Gäller det även att typ.. .äta nåt äckligt och få pengar för det. Så visst :P
Sälja sig själv blir ett bredare uttryck. Det är väl just att sälja sin kropp som oftast innebär sex.
Tycker att hon gör fell som gör det det bakom sambos rygg.
Enda gångerna jag skulle kunna tänka mig sälja min kropp skulle vara om mina barn skulle svälta och om det inte skulle finnas någon annan utväg. Då skulle jag göra det, enbart för att mina barn skulle ha mat på bordet.
Sedan är det ju upp för var och en om man vill göra det eller inte.

jag tycker inte om detta med att sälja sin kropp just för att det kan vara något som människor blir tvungna till för att överleva, och så ska inte världen ser ut. Att sälja sin kropp utan något annat val är hemskt och då har samhällets misslyckats totalt att göra vad det existerar för.
Om man säljer sin kropp för att man tycker att det kan vara ett enkelt och roligt jobb precis som något annat, så varför inte? Man säljer sin kropp för att man behöver pengarna, men skulle lika gärna kunna göra något annat. Då kan jag inte på något vis fördöma det.
Att lura och bedra sin partner däremot är ju fel vad det än handlar om.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

längesedan jag läste denna tråden… men blev faktiskt påmind om en sak…
sälja sej själv… jag har en väninna som jobbar på strippklubb….när jag var gravid med mitt första barn blev jag erbjuden jobb där…inte som strippa utan som servitris. Det var tydligen mkt attraktivt att vara gravid o jag skulle ha bh och trosor/kjol på mej. så helt naken skulle jag ju inte vara
jag tackade nej för jag hade inte ens åldern inne att bli insläppt där… plus att jag tyckte det var skämmit… idag hade jag faktiskt kunna tänka mej det….
Men min vän berättade att hon blev erbjuden 400 kr för att kissa i en mugg…inget annat! 400 spänn för att kissa…. så folk betalar ju för det mest konstiga… och kissa måste man ju göra endå….

Läste en jättebra bok i det ämnet för ett tag sen. 14 år till salu heter den.
Handlade om en tjej som blev våldtagen och inte fick någon hjälp o inte vågade berätta för någon. Detta gjorde att hon kände att hon inte var värd något och enda sättet för henne att hävda sig var genom att sälja sin kropp. Det var hennes ätt att få ur sig smärtan en stund. Det var hennes sätt att skära sig…
Tänker att det kanske finns en orsak till att dessa kvinnor säljer sin kropp. Säkert inte alla, men kanske vissa…. Att man kanske inte ska döma dem alltför hårt, även om det de göre är fel.. 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
#18 Jo, av egen erfarenhet så vill jag hävda att du kan använda sex för att skada dig mer själsligt än man någonsin kan ana..
Paulina
#18 Jo jag vet. Man ska inte vara för snabb att döma :/
#19 helt klart.