Minska det röda!
Jaha, hejsan.
Idag har solen stått på och jag tänkte ''jag går ut och solar''.
Men jag hade ju pyjamas på mej, så själva kroppen är fortfarande vit.
Men eftersom jag somnade (!!!) så blev jag röd i halva ansiktet.
Jag låg där i 5h och solade bara ena delen av ansiktet!!!!
Hur ska jag minska det röda och göra så det slutar svida?
Tack för hjälpen.
/L
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

puttiliputtputt
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Det finns ju speciella "after-sun" produkter som återfuktar och kyler huden. De kan vara värt att testa. Det röda kommer nog att synas ändå, det är hudens reaktion på för mycket sol som stressat den, men det går ju att få ner ev sveda och minska risken för jättelikt fjällande efteråt iaf.
Paulina

#2, okej, tack för tipset! :)
Får låta huden vila nu iallafall.
/L

Usch… jag har så ont och jag ser lite rolig ut, nästan värt och lägga ut en bild
Har du inte aftersun så kan hudkräm lindra tills du får tag på. Ofta finner man aftersun-produkter på ICA.
Paulina

Jag har smörjt in mig en hel del..
Ska in till ICA imorgon och se vad dom har.
Tack för tipset sålänge
/L

Annars kan man använda kylbalsam om du har det hemma…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#7, har använt det mesta, nu har dock mitt vänstra öga svullnat upp..
aleo vera brukar vara himla bra också :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆