Operation
Fick tid för livmoderop. igår, kommer att göras 11maj (såå typiskt, min sambo fyller år den dagen)
Ni som har gjort denna op. hur länge var ni sjukskrivna??
Hade ni mycket ont efteråt??
Detta känns inte bra, inte just nu!!

Jag har gjort en konisering av livmoderhalstappen
Jag var nog bara hemma någon/några/ dagar.
Vad man måste tänka på är att man inte får lyfta tungt en tid efter operationen.
Jag har inget minne av att det gjorde ont efteråt, men det kan det ha gjort.
Mådde lite illa när jag vaknade efter narkosen, men det tror jag beror på att jag inte hade ätit på nästan ett dygn.
Jag som jag kommer ihåg det så var det inte alls farligt i alla fall =)
Jag kommer att bli av med hela livmodern! Tappen och äggstockarna lämnar dom kvar. Jag har stora menstrationsblödningar o har jätteont vid mens. I livmoderväggen har jag mycket slemhinnor som gör att det blir jobbigt, ont o stora blödningar. För övrigt har jag ont nästan hela tiden.

Jag har inte tagit bort livmodern. så jag kan inte hjälpa dig. Har endast tagit bort äggstockar och äggledare, men så har jag Endometrios-härdar i hela buken som de var och grävde i också, så jag hade skitont. var på sjukhuset i 5 dagar.
Men jag ska inte skrämma upp dig. Det är SÅ himla individuellt. Och det har inget med smärtgränsen att göra som somliga tror. Det har med många faktorer i kroppen att göra . Dina nervtrådar ligger ju inte som mina t.e.x.
Man får mycket smärtstillande om man behöver och även om man inte behöver ( :o) ))) Så jag tror inte du ska vara orolig.
Lycka till.
Kram isa
Tack för alla inlägg, känner mej lugnare nu!