Operation
Jaha, igår var man på kvinnokliniken en sista gång o nu står man på väntelistan till op. av borttagande av livmodern! Tappen kommer att vara kvar pga bättre stabilitet..känns sååå konstigt!! Samtidigt som jag inte vill göra det här ingreppet så väger jag fördelar mot nackdelar o finner att fördelarna väger mycket mer!! Numera så har jag så j-vla ont när jag har mens så jag e helt vit i ansiktet o mår illa, kallsvattas, diare, fryser svettas, kramp i ryggen blöder som ett "vattenfall" ja, det finns ju inte så mycket att vänta på nu! Op. genom buken sjukskrivning i 3 veckor!

Det kommer säkert att gå bra. För jag misstänker man gjort allt som går för att du ska slippa op.
Fick själv op. bort min livmoder när jag var 40 år. Då hade jag haft så mycket smärta och besvär vid mens så detta var sista utvägen.
Misstanken var att jag hade endometrios. Det stämde, den satt i själva livmoderväggen, därför var den inte "synlig´" vid den laparascopin som hade gjorts.
Efter op. så släppte alla smärta jag haft i magen, för jag gick med smärta hela tiden, inte bara vid mens utan ständigt.
Det är faktiskt en befrielse att slippa mens. Äggstockarna är kvar för att jag skulle ha kvar hormonproduktionen.
Gjorde också en bukop. med ett s.k. bikinisnitt. Var nog sjukskriven ung. samma som dom sagt till dig.
En sak du ska tänka på sen är att det ändå är bra att gå till gynekolog för att kolla äggstockarna. Jag får gå ca. vart 3:e år.
Lycka till!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

De går säkert jättebra! Måste vara skönt att snart slippa alla dina problem och all värk!
Qui dormit, non peccat
Tack för era inlägg, ja jag får besöka gyn ändå sen för mina ägstockars skull
, pratade med min chef nyss o hon tyckte att jag kunde vara sjukskriven i 6 veckor för säkerhets skull för vi har tunga lyft på jobbet.

#0 Det kommer gå bra
och jag kan nästan lova att du inte kommer ångra dej efteråt… det har inte jag gjort i alla fall…. det var det bästa jag gjort i mitt liv förutom barna 
Jag håler tummarna, kommer säkert gå jättebra:)
/Christine
Tack alla
Lycka till. Det kommer gå bra, jag lovar. Hoppas du inte har lika okänslig karlslok som jag hade när de tog bort min. Fast jag hade ju cancer, så det är ju lite skillnad. Men känslan att slippa värken och dessa störtblödningar är underbart.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag läste det du skrev, fruktansvärt sorgligt, han var tydligen en morsgris..min sambo är ganska förstående men kan nog inte sätta in sej i den situationen, tyvärr.
#8 Enda rådet jag kan ge er, är att prata, prata och prata om det. Få honom att förstå att du fortfarande är samma kvinna. Eller krasst, som exet sa, Det är bara att tuta och köra.
Men jag önskar dig lycka till. Hoppas allt går bra.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?