Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2459 ggr
Ebba-A
0

Paranoiden är här igen...

Japp, nu är jag orolig igen. Förut var det utebliven mens och sen knäl i bröstet.

Nu är det pga jag vart jättekissnödig hela dagen, kissat ca en gång i timmen minst, oftast fler. Någon som vet vad det kan bero på?
Urinen är inte missfärgad, ser ut som vanligt.

Borde nog fixa en läkartid, min kropp har slutat bete sig som den brukar. Men det kankse kan bero på hormoner och sånt?

Värd på Choklad iFokus

gullenos
0

Jag vet inte vad du menar`? :) Var glad för att du slipper mensen. Jag har typ mens en gång om året :)

ChristineL
0

#1 - Är man van vid att ha regelbunden mens så är det klart man blir orolig…

Jag tycker inte det kan skada att boka en läkartid iaf, du får väl fortfarande gå till ungdomsmotagningen så det behöver ju inte kosta nånting. När du säger hormoner, är det något extra du tar eller menar du allmänt hormonsving i kroppen? :P

Ebba-A
0

#2 Jo, kanske blir att boka tid på ungdomsmottagningen. Jo, jag tänker på allmänt hormonsving.

Värd på Choklad iFokus

Aviendha
0

Att man kissar ofta, men att det knappt kommer något och känner sig kissnödig kan vara början på en urinvägsinfektion. Iaf så har det vart så för mig. Brukar fixa sig om man dricker mycket och surt, som tranbärsjuice eller vatten med pressad citron/lime.

Annars går det ju att ta upp med barnmorskan med, just för mensen med. För även om det kan ha helt naturliga orsaker så känns det oftast bättre att kolla en gång för mycket.

hus-musen
0

Om du har kissat jättemycket idag så har du nog urinvägsinfektion. Prova och drick tex tranbärssaft och liknande o se om de går bort. De är viktigt att dricka mycket. Om du börjar få ont så gå till ungdomsmottagningen då du behöver penciliin isåfall.

Att du har hoppig mens när du är så ung är inget att orora sig för, finns många som har haft regelbunden mens ett år o sen har de plötsligt försvunnit några månader. Så länge man inte haft sex så är de ofarligt och normalt. Knöl i bröstet är antagligen en körtel du kännt, de kan svullna när man har tex ägglossning och hormonerna rusar runt i kroppen!

Men är du orolig så prata med barnmorskan så kan hon förklara o visa mera=)

Qui dormit, non peccat

vicc
0

Har inte läst alla andra svar, men du kanske har börjat dricka mer än vad du brukar?
Förut drack jag inte alls mkt, men sen så började jag med att jag skulle dricka minst 2 L vatten om dagen och då blev jag kissnödig jätte ofta.
Ibland så behövde jag bara dricka ett glas, sen va jag kissnödig. Kissade, sen så efter kanske en halvtimme så blev jag kissnödig igen och va tvungen att gå på toa, även fast jag inte hade druckit nått på den halvtimmen..