Slampa
Hej där ute!
Min mor och jag är lite oense om vad benämningen slampa innebär, tänkte höra vad ni tycker att den slampa är.
Själv anser jag att slampa är en sådan som springer runt bland alla karlar som ger en vink om intresse medan min mor anser att det är en sådan som bjuder ut sig sexuellt.
På susning.nu stod detta "Slampa, Slamsa eller slarva, var ett äldre tillmäle eller skällsord för en slarvig eller osnygg kvinna. Med tiden har benämningen slampa även fått samma betydelse som slinka, d.v.s. en sexuellt lössläppt kvinna som ränner efter män (obs. inte prostituerad)."
"sexuellt lössläppt kvinna" tolkar jag inte som att de ligger med alla, utan att det inte är spec åthållsamma.
Vad betyder ordet "slampa" för er?

En slampa är en sådan som har för vana att både ge karlar och kvinnor en antydan av sexuellt intresse och gärna bjuder ut sig sexuellt oxå.
Någon som enbart bjuder ut sig sexuellt är en hora.
Qui dormit, non peccat
#1 Läser du mina tankar? Tänkte exakt samma sak och så scrollar jag och ser att du redan skrivit ner det åt mig ;)
Dvs. samma som #1 ;)
Paulina
Håller också med #1

#2 haha jasså=) va bra att vi är inne på samma linje=)
Qui dormit, non peccat
Håller också med #1, perfekt skrivet!
/Christine

Jag förknippar även i viss mån slampighet med stil, klädstil och sminkning osv. i övrigt håller även jag med #1
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Håller nog med #1 också

För mig är en slampa en sådan som ligger runt. Tror vi alla har lite olika uppfattningar om vad både det ena och det andra ordet betyder.
T ex strula, när jag hade en kille längre ner använde dom strula lite som ett annat ord för one night stand. Medans vi här där jag bor menar strula som i att kanske hångla lite med någon å sådär små mys ;P
#8 Ja, jag tycker inte heller att man behöver ligga med någon för att strula.

Jag tror absolut att man har lite olika tolkningar på ord. Här innebär strula att man är en strulig typ även i kärlekslivet, typ att man kanske grejar med någon annan samtidigt som man har en relation… då strular man runt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Håller också med #1.
För mig och folk omkring mig så betyder strula att man typ har hånglat och myst lite med någon.

#10 Den verisionen hade jag aldrig hört men där ser man :D

#1 stämmer :D
#1 Håller också med dig. Bra skrivet.

#1 Som ett säger.
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
lite OT men om man byter plats på bokstäverna i PSALM boken blir det SLAMP boken ^^
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Någon som klär sig utmanande och medvetet uppför sig förförande mot det motsatta könet.
Värd på Choklad iFokus

#18 men om man är bisexuell eller homosexuell då? kan man inte vara en slampa då om man är medvetet utmanande och förförande mot samma kön?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#19 Jo självklart går det! Uttryckte mig lite slarvigt, förlåt.
Värd på Choklad iFokus

Jag tänker nog mycket på kläder och så och hur de beter sig (om jag känner den) vet inte hur jag ska förklara det.
/Elvira :D