Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 3780 ggr
Chiquitaa
0

När kommer mensen?

Hej hej, jag är en tretton årig tjej som inte har fått sin första mens. Jag har haft en brun flytning och i förr går hade jag stickande ont i magen, jag har inga bröst alls men har haft flytningar länge, kan den komma snart fast jag inte är så utvecklad?

AnneN
0

När man får mens är väldigt olika, en del kan få så tidigt som vid 9års ålder medan andra får den först vid 16år.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ebba-A
0

Den kommer, alla utvecklas olika. Jag tror det är först om man inte fått den vid 17 år som man ska kolla upp det. Så ta det lugnt. Var glad att du slipper än så länge, den är bara en plåga.

Värd på Choklad iFokus

ChristineL
0

Ja, det är helt individuellt! Och mensen kan börja som flytningar för at sedan övergå till röd mens. Alla utvecklas olika, så är det med det :)

elyse
0

Mörkare flytningar kan tyda på att det är på G. Det kan vara bra att vara lite förberedd och ha en binda och/eller trosskydd i skolväskan eller jackfickan. Brösten behöver du inte oroa dig över - jag hade knappt några, men mensen kom i alla fall! ^^

Rita-S
0

Jag vet folk som varit så sena som 18 år, men det är inte vanligt.  mäst vanligt är nog mellan 14-16 år nånstans.

Jag var sen tyckte jag själv, väl 16 när det började. Jag med fick  mörkare brunfärgade flytningar några månader innan, minns inte om det var typ halvåret innan eller så för min del, men det är då altså på G nu som du har fått färgade utflytningar. Nu vore det kanske på sin plats att ha en binda i väskan när du går i väg nånstans, så släpper du stressen ut i fall du skulle få ordentlig mens i skolan eller ute på cafe eller nånting sådan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

evrekaw
0

#5 Jag var sen, runt 16 om jag inte missminner mig… Vad jag däremot minns så väl var de där bruna stänket som kom några dar emellanåt ett bra tag innan det blev en "riktig" blödning…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

gullenos
0

Jag har ju då mens, men inte regelbunden men jag tror det är för jag tränar för mycket. Jag fyller femton i år men den kan komma allt i från 9 år till 16 - till och med äldre ;) Men jag säger som #2 va glad att du slipper. Det är INTE kul!