Bebis sjuk...
Ja, jag har fått ett sug efter barn! Blir aldelles till mig när vi går förbi barnkläder i affären, eller ser en barnvagn.. Har till och med funderat ut vart barnsängen skulle kunna stå här hemma. När jag berättade allt detta för sambon.. eehh ja XD Han såg ut som om han skulle sätta världsrekord i att springa iväg fortast.
Jag vet att vi inte är redo än.. varken ekonomiskt eller psykiskt. Men det känns som om det snart är dags. Jag skulle vilja ha en liten att ta hand om. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan 25.. fyller 24 i år. =) Men ja, det dröjer i allafall 3 år till efter som p-staven finns i min vänstra arm. Och sen såklart måste Rasmus vara redo.. Men innan 30 är ett måste.. Tänk om vi har svårt att få barn.. vill inte bli allt för gammal innan bebis kommer.
Detta inlägg kanske är helt onödigt.. =) Men att skriva av sig är skönt.
Kram!!
Visar er en bild på min vackra vackra Nemo
Jag vill också känna saug efter barn, men gör inte det.
Vill vara med om det, men kommer självklart inte skaffa fören jag verkligen vill. (och har en partner att skaffa barnet med ;)

Jag känner precis som dig LucyInTheSky. Vet precis hur du tänker. Men min sambo tycker på samma sätt som mig, vilket är tur. Här är det istället det att jag måste gå ur skolan och få ett jobb först.
Vill även jag kunna känna ett sådant sug, speciellt då sambon gör det. Kanske kommer det med tiden för både mig och din sambo ;)
Paulina
Hihi, ja, en del har ett starkt sug. Själv ska jag inte ha barn före 30 har jag tänkt. Om jag ens ska ha några. Är inte av rätt avelsmaterial, tycker jag själv så jag kanske köper mig en häst istället och har den som mitt barn. ;)
Jag har katterna som mina bebis pojkar nu XD
Jag vet precis hur du känner!jag blir 25 om en månad och vill ocks ha barn innan 30, jag och killen har bara varit tillsammans ett halvår så det är ju inte säkert att det håller, man vet aldrig, även om allt känns helt underbart nu. Jag har varit barnsugen i flera år. Men det jag vill är iaf att vi ska bo ihop och ha ordnat ekonomi innan det blir nåt av det. Och det skulle ju vara kul om det blev innan 30…
/Christine
Jag har mer eller mindre alltid haft sug efter ett barn, eller sug efter familj.
Fick min första när jag var 22, vill så gärna ha ett till, men av olika skäl har det inte blivit så.
Jag vet hur det är att vara riktigt bäbissjuk, det är hemskt. Man blir nästan manisk tillslut och man lever och drömmer bäbis…
Jag kände ett sådant sug för två år sedan ungefär, men nu är det borta av någon anledning, vilket är lite jobbigt då sambon så gärna vill ha barn medan jag gjort en tvärvändning och känner att jag nog kan tänka mig ett liv utan barn.

Förlåt att jag är ordpolis nu, men du skriver att du är bebis sjuk. det betyder ju att en beis är sjuk och inte att du är bebissjuk.. :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag vill ocksa ha barn innan 25. Kanner nastan att kommer det inte en knodd innan dess sa kan det lika garna vara. Vill inte bli en gammal foralder, och sa vill jag att mitt barn ska fa lara kanna gammel-far och mor-foraldrar samt de vanliga far- och morforaldrarna :)
// Amanda

#9 hehehe, jag blev orolig först och tänkte usch då någon som är sjuk…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Detta har mina svenska lärare försökt banka in i huvudet på mig sen småskolan men jag är en lysande sär-skrivnings elev!

Jag har alltid velat ha barn, men alltid haft en känsla av att jag inte kommer kunna få barn. alla sa till mig att det är sånt som växer bort ju äldre man blir men det gjorde den inte, tankarna finns kvar. För 5-6 år sedan fick jag diagnos endometrios och min rädsla växte iochmed att risken är ganska stor att det kan bli svårt att skaffa barn och även barnlöshet finns.
är fortfarande ledsen och orolig för det, blir ju ändå 27 år i år så åldern är inte riktigt på min sida snart.. men man vet ju aldrig, kanske har jag turen på min sida..

#3 Jag är glad att min fästman känner som jag. Det skulle inte gå om han ville ha barn då jag vet att jag inte vill ha några.
Hoppas ni båda känner er nöjda med hur det än blir i framtiden. :)

Jag förstår dig=) Har oxå ett sug efter barn=)
Qui dormit, non peccat
Känner inget sug alls just nu. Vet att jag vill ha barn och att jag vill ha det innan jag blir allt för gammal, men just nu vill jag inte. Får ta del av andras barn mycket nu, både privat och i yrket, så känner ingen abstinens 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag trodde också att en bebis var sjuk först. När jag öppnade inlägget och såg bilden på katten trodde jag att din katt var "bebisen" som var sjuk ;)
Blev nyligen förstagångsmoster, och kände faktiskt för första gången på flera år att jag kan tänka mig att skaffa barn. Fast det är så mycket jag vill hinna med innan, så det får allt dröja ett bra tag till. Är trots allt bara 23 år. Jag vet heller inte hur jag vill ha barn eller med vem. En kärlekspartner? Vän? Själv? Med en partner som blir gravid, jag själv blir gravid, adoptera? Det var så mycket lättare förr ;P
_No way! Yes way!

#12 du är inte ensam ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag vill gärna ha barn, men vill ha ett fast jobb först, eller i alla fall ett bra vikariat. Går ut skolan i december. Sedan vill jag faktikt vara gift innan också. Vi har pratat om förlovning, så vi får se. Både jag och sambon känner lika inför giftermål och barn - en sak i taget. Tror att man känner sig ensam som ung förälder. När jag arbetat i förskola och skola är det sällan något barn som har föräldrar under 25. Jag är glad att jag har väntat för jag har behövt den här tiden efter skolan att bygga upp mitt självförtroende och självsäkerhet. Bara en sak som att kunna stå upp för sitt barn är viktigt. T.ex: en väninna till mig har berättat om hur en tjej hon känner hade blivit upprörd för att personalen på förskolan tagit ifrån hennes dotter nappen på ett väldigt bryskt sett, enligt henne. Men hon sa inte ifrån utan detta är något släkt och vänner fått höra istället. Ålder och självförtroende behöver såklart inte gå hand i hand, men kan man inte stå upp för sitt barns rättigheter och integritet så är man inte redo att vara förälder, tycker jag.

Jag vill ha barn men är ute i sista sekunden…fyllde 37 år nu för ett par veckor sedan. Sen gör jag inte det lättare för mej att hinna/få barn genom att bestämma att jag ska gå ner 10 kg innan jag tar ut spiralen… får nog tänka om där, är jag rädd. Men vad gör man om man är "skitfet" och inte träffat sitt pappaämne förrän nu, eller nyss vi har varit VI i ett år.
Jag ska bli smal, rik och vacker!
Jag har tre kottar men blir ändå alldeles varm i hjärtat när jag ser bebisar, de är det finaste som finns och de doftar så ljuvligt!
#20 Jag skulle ta ut spiralen först då det blir lättare att gå ner 10 kg 
Jag börjar oxå undra om p-staven hjälper mig lite med vikten.. Har gott upp ganska mycket. Kan inte skylla allt på den för jag är slarvig och äter saker jag inte borde.. Men det hade varit skönt om det bara inte var mitt fel.. =)

#20 oj 37 år är verkligen sent.. När gick din mamma in i klimakteriet? Har hört att det ofta följer en viss ålder i släkten..
Ta ut spiralen så kommer du lättare att gå ner 10 kg=)
Qui dormit, non peccat
#20 Det är individuellt hur lätt man har för att bli gravid när man är lite äldre. Kommer ihåg en kvinna på Debatt för något år sedan, när man debatterade yngre vs äldre mammor. Hon hade tre barn och fött dem när hon var 41, 42 och 43.
Jag känner tvärt om. Jag vill inte ha barn, inte nu inte sen. Jag vill ha föl istället.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#25 hihi… vilken stoooor mage du kommer få 

är 26 har 2 ungar en på snart 7 och en på snart 4, men jag är såååå bebissjuk nu för alla runtomkring börjar få första eller andra nu och det är stora magar överallt, det liksom känns som jag får ryckningar i livmodern när jag ser små bebisar… men har p spruta till v 12 så vi har ett tag att bestämma oss =)
Ja har haft babysjukan ett bra tag nu. Har varit tillsammans med min sambo i 4 år och vi är 23 respektive 24 år. Fortfarande unga, men jag vill vara en ung mamma. Han är dock inte på samma nivå.
#29 lägg upp det så här för pojkvännen:
Men älskling, tänk vad mycket kul vi kan hitta på sen när barnen flyttat hemifrån och vi fortfarande är unga nog att kunna resa och njuta av livet
Så har jag resonerat. Jag vill hinna med att bli både farmor och gammelfarmor =D
Mjo.. men jag kan inte lägg aupp det på fler sätt. Tar jag upp detta igen så är det slutat för vårt förhållande. Jag får helt enkelt acceptera att vänta tills han är redo.
Jag längtar så tills jag ska skaffa barn, men känner att jag inte riktigt har levt klart mitt liv. Så det får tyvärr vänta.
#30 Det är ett väldigt osäkert argument. Idag vet man hur ekonomin ser ut, men man kan inget veta om sin livssituation om 20 år. Som det ser ut med miljön idag skulle jag inte vara förvånad om antalet flyg kommer att minska heller, ur reseaspekten,

min p spruta tar slut v 12, det är snart.. jag och "gubben" funderar på att inte ta ngn mer =) men vi får se =)

Du måååste ju inte vänta ut p-staven om du nu är redo annars. Det är bara att boka tid för uttagning :)
Jag har också blivit helt bebissjuk på senaste tiden.. men jag är bara 20 fortfarande och jag hinner nog byta ut min p-stav som jag har o sätta in en ny innan det blir nån bebis ;D