Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 3730 ggr
[LucyInTheSky]
0

Ledsen.. *tjock*

Fick höra på IKEA igår att: OJ, är du med barn? *klapp på magen*

Jag blev ställd.. Jag vet att jag gått upp i vikt.. Vad svarar man. Nej, jag är bara tjock.. Jag blev jätte ledsen. Visade det inte och hon skämdes riktigt ordentligt efter hon fattat att jag inte var med barn..

Grät mig till söms igår bredvid en pojkvän som bara låg där, höll om mig och viskade.. Du är jätte vacker som du är..

Men i mitt huvud går den där frågan om och om igen.. Jag vill inte se ut som om jag vore gravid..

Är bara så ledsen och sur.. Fick lov att skriva av mig.

ChristineL
0

Jag har också fått den frågan! Det kändes förjävligt. Jag är inte tjock, jag har lite mage, lite rumpa och lite lår visst. Men det jag alltid haft lite "problem" med är att min mage svullnar jättemycket efter varje måltid så det ser faktiskt ut som att jag vore gravid.

Jag lider verkligen med dig för den kommentaren! Men tänk på att du har en jättefin pojkvän som älskar dig oavsett, ett par kilo hit eller dit ;)

Aviendha
0

Usch vad hemskt att höra! En bekant har lite problem med diverse saker nu och fick frågan hon med. Jag led verkligen med henne, och jag lider med dig. Men som Christine säger så har du en underbar kille som stöttar dig så och verkligen älskar dig som den varckra person du är. Och det är få förunnat. Du kan skatta dig lycklig för det! *kram*

Musiken
1

Min moster fick ocksa den fragan efter att hon svullat upp efter alla sina operationer och kortisonbehandlingar. Ett ganska fett slag i ansiktet eftersom hon inte kan fa barn och har langtat efter det hela sitt liv..

Gluskap
0

Det är hemskt att höra!
Den frågan fick jag också av min pappas kompis på en fest.
Han skulle hälsa och frågade om jag var gravid, sen skulle han krama mig… Det kändes ungefär som han satte en kniv i mitt bröst. Blev så fruktansvärt ledsen, dels för att jag kämpat i något år med att gå upp i vikt pga tidigare ätstörningar.

Håller med nr #1, du har en underbar pojkvän som älskar och stöttar dig oavsett några kg hit eller dit!

Liss
0

Ja, jag skulle ju vilja säga "ta inte åt dig, personen menade bara väl egentligen". Men de är inte alltid enkelt, vet själv hur mycket jag tar åt mig av vad människor säger. Och sånt där sätter sig direkt i huvudet!
Men i alla fall, du vet hur de ligger till och dina nära och kära vet hur det ligger till. Så var den du är och må bra på det viset. Låt inte ett litet stingande ord bringa ner dig:)

Ibland vill man bara sjunka ner i jorden! Och då får man gömma sig lite hemma kanske, men sen är de bara upp med huvudet högt igen ..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Maria
0

Jag tillhör den impulsiva sorten som det alltid hoppar "grodor ur munnen " på. Jag har själv kläckt ur mig denna kommentar då det visat sig vara fel.

Man får nog försöka tänka som så, att den som frågar inte menar något illa utan faktiskt bara är nyfiken eller rentav glad om det skulle vara sant.

/Maria

hus-musen
0

Blää jag har oxå fått höra det.. Jag hade varit jätteglad om jag varit gravid men när man bara har svullen mage pga gastriten så är de inte kul!

Tur att du har en stöttande kille som älskar dig=)

Qui dormit, non peccat

Hoppfull
0

Usch vad jobbigt! Jag har oxå fått den frågan när jag gått upp i vikt. Jag blev lika ledsen som du eftersom jag mådde jättedåligt av viktuppgången redan innan.

Det är sorgligt att våra kroppars utseenden har så stor makt över hur vi mår. Det är ju egentligen helt galet tycker jag! Varför är det så svårt att bara älska sig själv?

Sköt om dig och kramis!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jea59
0

Det är svårt det där om man inte vet om människan blivit tjock eller gravid.

Jag vågade inte fråga en vännina eftersom det är känsligt, nu visade det sig att hon var gravid och blev lite sur på mig att jag inte märkte nått o gratta.

Så vad man än gör så blir det fel ibland

Cavia
0

Har fått höra den frågan flera ggr och det gör mej så arg. Senast var det en äldre bekant till mej, som just klappade mej på magen och utbrast lite hånfullt så där -"Jaha, det är att ligga i ser jag, räcker det inte med tre ungar tycker du"? När jag sa att så inte var fallet så sa hon "-Äh, lägg av och ljug nu, det är väl inget att hymla om"!

Då blev jag riktigt förbannad och röt i…"-Du, jag är inte gravid, jag är bara fet, och jag hatar att se mej själv i spegel. Jag kämpar och kämpar på gymet för att försöka få bort mina extra kilon, bara så du vet"!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Gluskap
1

Tycker inte att man behöver fråga en person om hon är gravid, hon kommer berätta om hon är det!

Hoppfull
0

#11 jag instämmer! Människor berättar ju själva om de vill att man ska veta.

mammiz
0

Vet hur det känns, jag fick den frågan när jag gjorde praktik på fritids av en föräder…Jag va 14 år!!! Men mitt svar blev, "Nä jag ser ut så här". Hon sa inget utan gick bara. Minns det som igår fast det är många år sedan… Skickar en tröste kram  :)

spiritedaway
0

#11 håller med. Så gör man ingen ledsen heller.

ChristineL
0

#11 - Ja, jag håller också med! Och främmande människor har väl ändå inget med saken att göra om man är gravid eller inte…

[LucyInTheSky]
0

Har köpt en våg nu.. Jag ska ta tag i min vikt.. Vägde mycket mer än vad jag trodde. *sucka*

Har gått upp nästan 20 kilo på 2 år.. Hel sjukt.. Ändringarna är: Pojkvän, p-stav och antidepressiva.. + egen lägenhet..

Liss
0

#16 Ja tyvärr kan man lägga på sig av dem alla tre. Men gör de du trivs med. Tycker du att du behöver gå ned i vikt för att må bra, så gör du det. Tycker du att du duger som du är och mår bra med det, så skit i folk!:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

exitingsvillemo
0

#16 oavsett vad du bestämmer dig för så finns vi här för dig, att stötta och trösta.

Puss och kram på dig gumman

Rita-S
0

Jag fick samma fråga en gong strax efter jag flytt hit til Sverige. Men jag klarade som tur är slå det bort för tanten var dement.

men visst sved det ändå!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[LucyInTheSky]
0

Tack för alla gulliga ord.. Massa kramar!!

[ngupa]
0

Jag fick också den frågan för flera år sedan… nu jobbar jag på magen dvs äter lchf… på 4 månader har det försvunnit 13 cm av den

Mitralis
0

Jag frågar bara mina vänner om dom är gravid om dom själv har sagt att dom jobbar på det. Jag säger aldrig nått till tjejer som jag inte känner. Ungefär 69% av tjejerna jag känner ser gravid ut i olika stadier. Själv ser jag ut som i femte månaden, men det gör inget =) Träffar inte så mycket nytt folk, och dom jag känner vet att jag ser ut så här.

Vi är några tjejer som brukar träffas och pyssla ibland och vi funderar på att göra tröjor som det står Chips, Godis, Läsk på iställer för Bebis över magen.

Hoppfull
0

Hahaha, varför inte… eller öl…

elyse
0

Håller också med #11. Är man gravid så väljer man själv när och till vilka man vill berätta. 

#22 Haha, sådana tröjor tycker jag att ni ska göra! Förstår inte grejen med Bebis-tröjorna - är de rädda att någon ska tro att de är tjocka istället för gravida om de inte märker upp magen med korrekt innehåll?