Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2077 ggr
Dojdan
2009-03-18 14:45
0

Enkät

Håller på med ett projekt och skulle gärna vilja att ni avvarar ett par minuter för att svara på dessa frågor:

1. Tror du att det finns behov för fritidsgårdar/ungdomscaféer som endast är till för tjejer? Förklara gärna varför du tycker som du gör.

2. I vilken ålder tror ni att unga tjejer har störst behov av en sådan plats att gå till?

3. Vet du vad tjejjourer är för någonting och vad dom gör?

4. Hur gammal är du som svarar? 

Tack för era svar!

ChristineL
2009-03-18 15:02
0

1. Tror du att det finns behov för fritidsgårdar/ungdomscaféer som endast är till för tjejer? Förklara gärna varför du tycker som du gör.

Ja, varför inte? Tycker att det verkar vara en bra idé. Anledningen är att jag tror killar tar upp för mycket plats på de blandade ställena och unga tjejer får slå sig fram så att säga. Hela tiden överbevisa sig själva. På en fritidsgård bara för tjejer tror jag även att de som känner sig utfrysta kan få plats.

2. I vilken ålder tror ni att unga tjejer har störst behov av en sådan plats att gå till?

12-18 kanske? Väldigt brett, men olika individer har ju olika behov.

Ja, jag har skrivit ett projektarbete om kvinnojourer så jag antar att tjejjourer är samma sak fast för yngre.

25 år väldigt snart.

hus-musen
2009-03-18 15:45
0

Nej det tycker jag inte. Personligen så skulle jag aldrig gå till nått sånt ställe, meningen med sånna platser är ju att man ska kunna umgås med alla sina vänner! Jisses vilket tjaffs de skulle vara om de bara var tjejer.. Däremot kan man ha tex en "tjejkväll" och en "killkväll"

Ingen aning, tror inte att behovet finns.

Ungefär samma sak som kvinnojourer=)

Jag är 20

Qui dormit, non peccat

[Vargnatt-]
2009-03-18 18:00
0

**1. Tror du att det finns behov för fritidsgårdar/ungdomscaféer som endast är till för tjejer? Förklara gärna varför du tycker som du gör.
**Nej jag tror det funkar bra med dom som är för både killar och tjejer. Men tjejkvällar/killkvällar skulle kanske vara något för att ge både lite utrymme för sig själva?

**2. I vilken ålder tror ni att unga tjejer har störst behov av en sådan plats att gå till?
**Om det behövs så kanske 13-18?

**3. Vet du vad tjejjourer är för någonting och vad dom gör?
**Som kvinnojourer antar jag? :)

21