Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4207 ggr
bejb09
0

Vad är detta ?

Snart vet jag inte vad jag ska göra eller tro..

Har tidigare tagit gravtest, 2 posetiva,2 negativa.. fortfarande ingen mens,köpte ett nytt test även detta negativt, fortfarande ingen mens.. hade en liten blödning till och från senast 27e januari. Skäms

tycker själv att jag fått fastare bröst,blodådror som syns i dom,plus att jag mår verkligen illa dygnets alla vakna timmar :s

spiritedaway
0

Gå till en barnmorska och gör testet där? Vet inte om det ger ett säkrare resultat men du kan ju berätta för barnmorskan om testen du har tagit och så.
Då kanske det går göra ultraljud eller nåt sånt? Vet inte hur tidigt det syns på ultraljud dock.

linhof
0

Har du fått posetivt så är du gravid! spelar ingen roll att du fått 2 negativa…

negativa kan bero på för lite HCG hormon och då kan det visa negativt… men det kan aldrig visa "falskt" positivt… man måste ha HCG hormon för ett positivt resultat (vilket man bara får vid graviditet)

Så du är gravid. Att du har blödning kan bero på många saker… början på missfall, för låga graviditetshormoner…mm

Gå till mödravården så kollar de detta.

kram o lycka till/Linda

hus-musen
0

Om du har fått positiva tester så är du gravid. Det är bara negativa tester som kan visa falskt.

Qui dormit, non peccat

bejb09
0

Men det har visat negativt efter att jag hade denna blödning, dock märkte jag varken av klumpar,magsmärtor o liknande symptom som vid tidigare missfall. men jag trodde att efter blödning och negativt på stickan va helt enkelt typ jaaha missfall igen, tycker det känns så konstigt att de skulle visa negativt så långt efter ett postetivt, de posetiva tog jag senast 6 februari och ett nytt test som visa negativt för ca en vecka sedan !?!?!SkämsObestämd

Liss
0

Men är de inte så att, senare i graviditeten så kan de visa negativt?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

hus-musen
0

Jo det stämmer.

Qui dormit, non peccat

studs
0

Hoppar in *nyfiken som man är * Visa negativt senare i grav? Hur kommer de sig?

hus-musen
0

#7 pga hormoner som går upp o ner i kroppen=)

Qui dormit, non peccat

Link-
0

Man kan småblöda även om man är gravid, särskilt i början. Det behöver inte vara missfall eller nåt sånt, en del kan få "mens" typ tre första månaderna. Men säkrast att gå till barnmorska och kolla. Man vet ju aldrig.

Rita-S
0

jag har ju läst om kvinnor som har mens varje månad tills värkarna sätter i med faktisk, men det lär ju inte tillhöra dom vanliga fallen direkt :S

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida