Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 6113 ggr
Kisemisen
2009-03-15 17:21
0

Ringorm

Nu har jag fått ringorm igen.
Hmpf :(. 8e gången jag har det, fast jag har alltid haft det i armvecket, men nu har jag en på axlen och sen dom två andra på varsinn armbåge.
Det har alltid gått bort av sig själv innan, men nu verkar det inte göra det. Har haft det ett tag och jag undrar om ni har något tips på en salva som är bra? Helst oparfymerad :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Hoppfull
2009-03-15 17:26
0

Hm, ringorm är svampinfektion på huden, så du kan endera använda en örtbaserad kräm som dödar Svamp, fråga på en välsorterad hälsokostbutik. Vill du ha kemisk baserade preparat finns det receptfria svampsalvor på apoteket.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hus-musen
2009-03-15 17:32
0

Jag tror inte att sjukdommen läkt av sig själv då det är yttersts sällan den gör det.

Ringorm är en svampinfektion och smittar oftast från djur till människor så har du djur så är det därifrån det kommer. Djuren måste oxå behandlas med läkemedel isåfall. Det smittar oxå lätt till andra människor via hudkontakt, kläder, leksaker, golv på gym osv

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
2009-03-15 18:04
0

1# okej, tack för hjälpen. jag ska sticka till apoteket imorgon :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Kisemisen
2009-03-15 18:04
0

2# Nja, jag har iofs använt exem-salva, men det trodde jag inte funkade på det utan det tog bara ner klådan.
Men det försvann iallafall sen :)

hus-musen
2009-03-15 18:14
0

#4 Frågan är om den verkligen försvann eller om symtomen försvann för tillfället. Om du har fått det 8 gånger och nu på fler ställen av kroppen så fick du nog aldrig bort den helt=)

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
2009-03-15 18:18
0

#5, Dom 3 första ringorm svamparna eller vad man kallar det, fick jag från en katt med ringorm.
Så det var ju för att jag blev smittad, men du tror att viruset har varit kvar i kroppen?

Mvh Linda :)

hus-musen
2009-03-15 18:24
0

Ja jag tror det har legat kvar i kroppen och myst nånstans=) Gå på apoteket och köp en svampsalva, fråga expediterna så kan de hjälpa dig!

Har katten fortfarande ringorm eller är den behandlad? Har du kelat med något annat djur så den kan ha blivit smittad?

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
2009-03-15 18:27
0

Den är behandlad.
Nej, inte på ett tag. Då vi inte har några djur kvar här längre, och hos min pappa har jag inte varit på länge.
Så jag tror inte att något annat djur har blivit smittad. :)

hus-musen
2009-03-15 18:33
0

Okej men de är ju bra iaf så du inte blir smittad igen=) Ringorm kan vara lurigt o se på vissa djur!

Är det ingen annan i familjen som fått då?

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
2009-03-15 18:34
0

Nepp, det är bara jag som är lite udda. Just nu bor jag ju själv med mamma och hon har inte fått någonting :)

hus-musen
2009-03-15 18:38
0

Ah jo vissa människor har bättre försvar mot ringorm och Svamp överlag=)

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
2009-03-15 18:43
0

#11, japp, sånt är livet =)

Hoppfull
2009-03-15 21:26
0

Det är säkert som hus-musen säger att det legat i din kropp och mått gott och så brustit ut i lite sång med jämna mellanrum, det förklarar ju varför ingen annan blivit smittad denna gång… du har inte heller blivit smittad igen utan har burit på det hela tiden.

Kisemisen
2009-03-15 21:31
0

#13, jaha, nu fattar jag allting :)
Tack för att du/ni förklarade för mig =)

Mvh Linda

Hoppfull
2009-03-15 21:33
0

Glad så lite så! Lycka till med att bli av med det nu.

Kisemisen
2009-03-15 21:35
0

#15, ska försöka :)