Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 6182 ggr
[mia-38]
0

Tatueringar

Vad tycker ni om tatueringar på kvinnor?
Är det bara männen som kan ha sånt eller är det ok om vi kvinnor med har nåt?

[mia-38]
0

Jag tycker det kan vara snyggt med något litet på oss kvinnor. Varför ska bara männen kunna ha det?
Jag själv ska tatuera mej i april.

Liss
0

#1 Välkommen in på bodyart.ifokus ;)

Självklart är de okej med tatueringar på kvinnor också. Ser inte en enda anledning till varför de bara ska vara män som får skaffa. De är konst, och alla har rätt att utsmycka sin kropp som dem själva vill.

Jag själv har fem tatueringar och är påväg med fler.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[mia-38]
0

Åhhhh LisetteS….jag kommer in till din sajt med en gång. Har två bilder som jag har som förslag på min tatuering. En svart panter och en puma….

hus-musen
0

Klart tjejer ska ha tattueringar=) Finns ju jättemycket att välja på=)

Qui dormit, non peccat

exitingsvillemo
0

absolut, inget fel med det =) Jag skulle kunna tänka mig en tatuering. Ett band av ngt slag runt ankeln t ex. Eller min sons namn ngnstans neråt ryggslutet

Aviendha
0

Jag är väl partisk, men jag tycker det är läckert ;) Sen är det ju inte alltid att det är i min smak, precis som att alla kläder osv är i min smak, men jag är glad att det är mer och mer okej för en tjej att bäta en tatuering.

Man behöver inte vara manhaftig eller kriminell för det, vilket en del fortfarande verkar tro. En av mina tycker jag är rätt kvinnlig med =)

linhof
0

Håller med #2… fast jag har "bara" 3 tatueringar varav en skall snart byggas ut Skrattande har en del piercingar oxå Glad

Liss
0

#3 Kul:) Ska kika snart..

elyse
0

Det beror på personen, inte könet. Har man en viss stil så passar vissa tatueringar. Jag har en röd hibiskus bakom höger axel, ska bygga på den med fler hibiskusar, fjärilar och mindre blommor. Hibuskusarna, som blir störst, kommer jag att göra i vår, hade jag tänkt.

Rubiinen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle kunna tänka mig en liten tatuering på något ställe som man kan dölja lätt. Det ska vara något man kan stå för. Absolut inga namn på någon pojkvän eller så. Skulle kunna tänka mig symbolena för Tro, Hopp och Kärlek.

[Vargnatt-]
0

Spelar ingen roll om det är tatuering på kille eller tjej tycker, båda kan ha tatuering :).

Vill själv tatuera in min vovves tassavtryck på ena armen någon gång när jag får råd och mod Tungan ute

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Jag har en symbol för tro, hopp och kärlek ihopsvettsat:)

Saga85
0

Jag har aldrig ens tänkt tanken på att någon skulle kunna vara "emot" att just kvinnor tatuerar sig Förvånad

phernilla
0

Självklart ska även kvinnor kunna tatuera sig! Jag vet många vackra kvinnor vars kroppar är fyllda med vackra tatueringar. Ett exempel är Kat Von D.

Klicka här för bild >>

elize-l
0

Gjorde min tatuering för ca 24 år sen. Då var det inte riktigt lika vanligt att kvinnor gjorde det =)

spiritedaway
0

Jag tycker att det är snyggt även på tjejer, och skulle själv vilja tatuera mig.

Telefonkontakt
0

jag älskar tatuerade kvinnor! män också för den delen.

fast bara det är motiv som är bra gjorda och inte slarviga. Fattar inte varför en dle tycker att det är fult med tatueringar på kvnnor men snyggt på män.

min mamma tyckte att stora tatueringar var fult på kvnnir med jättesnyggt på män. jag gillar stort på båda.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Saga85
0

#15 Kan förstå om det var lite annorlunda då. Själv tillhör jag ju en generation där det nästan är mer ovanligt att INTE ha en tatuering - vare sig man är kille eller tjej ;)

destroyed
0

Jag tänker ta en tatuering så småningom.. ;Men jag gillar piercingar och tatureringar på båda könen

Millaris
0

Håller med övriga - så länge tatueringen är snygg så spelar inte könet på bäraren någon roll. Går själv i tatueringsfunderingar. Har en bekant som håller på och utbildar sig och har kontaktat henne, men just nu hade hon lite mycket att göra. Så snart hoppas jag…

ChristineL
0

Man eller kvinna, tatueringar är jättesnyggt på de flesta, men det får inte gå till överdrift, kroppen måste ju synas också ;) Jag har själv fem tatueringar medans min karl inte har någon alls, och han planerar inget heller.

Linn
0

Mumma för tatueringar säger jag bara! Vill säga så länge de är snyggt gjorda. Älskar stora tatueringar på kvinnor. Har absolut inget emot det på män heller. Men jag har sett snyggare tatueringar på kvinnor än på män.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jea59
0

Helt ok för kvinnor att tatuera sig, själv har jag en vid sidan om vaden som ligger över en muskel så att den ändrar sig.

phernilla
0

**#23:
Det där lät intressant!

Har du ingen bild?
Skulle vilja se den… :) **

fotokrafs
0

Själv har jag varken tatueringar eller piercingar, inget jag tycker är så snyggt heller. Men det behöver INTE betyda att jag tycker det är fult.

floppy
0

Jag gillar det skarpt på båda könen. Är så läckert me tatueringar. Har ett par små, o planer på fler finns hela tiden… :)

Maria
0

Jag har själv inga tatueringar men har en man och en son med flera stycken.

Skulle jag tatuera mig så skulle jag fundera noga på placering för jag har sett otroligt fula tatueringar på åldrade kroppar. Som skrynkligt papper. Hur kul är det?

/Maria

spiritedaway
0

#27 jag skulle nog se det såhär. det var fint en gång i tiden ! :P

Jea59
0

Tyvärr så har jag ingen bild men det är en tribe som är långsmal som löper en liten bit utanför vaden och när den är lagd på muskeln så ser inte den så platt ut när ena sidan höjer sig och den andra blir djupare, tatueringen ser snyggare ut och även vaden

Maria
0

#28 Ja viss kan man se det såFlört

men själv skulle jag inte vilja se ut så. En slags extra påminnelse om hur gammal man har blivit.

/Maria

Liss
0

Jag ser det så, att varför leva med tanken - hur kommer jag se ut när jag är gammal! Så tråkigt livet vore då.. Jag lever här och nu, och då vill jag också göra det jag vill med mig själv.
Att tatueringarna kommer se tråkigare ut när jag blir gammal är rätt förståligt, och då har jag dem där som en påminelse om mitt liv .. ungefär som ärr man får från vissa saker, ett minne för livet som kommer betyda jätte mycket när jag är gammal och grå.

Desutom kommer var och varannan gammal kvinna då, ha tatueringar:)

Aviendha
0

Äh, praktikanterna på hemmet ska ju ha något kul för sig. Då kan jag ju bjuda på "leta motivet i rynkorna" Cool

Liss
0

#32 Hahaha!:)

Hoppfull
0

Jag tycker att det är lika snyggt eller fult oavsett kön.

Det där med att åldras med tatueringar är väl som att åldras i övrigt? Man blir ju inte enligt idealbilden snyggare med åren, men sker ju oavsett tatueringar!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Telefonkontakt
0

#31 precis!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Saga85
0

Man kan ju även tänka såhär - om man inte skrattar och visar alltför mycket ansiktsuttryck får man mindre rynkor. Men personligen skrattar jag mig hellre igenom livet och har ett ihopskrynklat ansikte till minne av det när jag blir gammal Skrattande Lite samma sak med tatueringar - de är ett minne för livet.

Maria
0

Jag såg en tjej på badplatsen med tre små barn. Hon hade en ros tatuerad på  ena bröstet. Det var den lääängsta ros jag sett. Den hade definitivt sett sina bättre dagar.

Som sagt jag har inget emot tatueringar på vare sig kvinnor eller män men jag skulle själv inte vilja ha ex. denna ros.

/Maria

hus-musen
0

#37 ajaj de låter inte vackert.. man får ju som tjej iaf tänka på placering om man tänker ha något på brösten eller på magen/svanken. Det kan ju bli fult om man får barn=)

Qui dormit, non peccat

SaraC
0

Själv gillar jag snygga tatueringar. Allt passar inte på alla och en del saker passar inte på någon alls. Men alla tycker vi ju olika, så jag bryr mig inte om vad andra väljer att ha, män eller kvinnor Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MariaG
0

Själv har jag en delfin på min västra skuldra.

Tycker alla kan ha tatueringar, men gillar inte när det är för mycket.

/ Maria. med-arbetare på Sommar