Ägglossning + flytning...
Fasiken, jag blir galen! I samband med att jag har ägglossning får jag galet mkt flytningar…blir värre och värre för varje gång tycker jag! Har varit i kontakt med min barnmorska, som säger att det är fullständigt normalt! Men jag tycker det är skitjobbigt…nån annan som känner igen sej?
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

japp, vissa ggr så är det verkligen massa, ibland mindre, som hon sa, helt normalt…
Detta är helt normalt. å länge dina flytningar är genomskinliga och "trådiga" som äggvita ungefär.
När jag har ägglossning kan det ibland komma värsta slemklumpen när jag sitter på toa.
Det är naturens sätt att tala om att du är redo för befruktning. Slemmet underlättar för spermier att ta sig upp till ägget.
Så det är faktiskt fullt normalt 

Jodå har väl lite av samma sj! Fast de är inte så farligt mycket, tycker jag iaf, men helt klart mer än andra dagar.
Qui dormit, non peccat
Jag får ökade flytningar under ägglossningen själv. Jag tror det nog är rätt normalt att få det :) Flytningarna tror jag är slem som skall neutralisera det sura miljöet i slidan en aning, det sura miljöet i slidan är rena dödsmiljöet för spermierna, och i och med att naturen önskar befruktning välkommern så ökar produktionen av mer neutral sekret för att forsöka hjälpa spermierna att överleva tillräckligt länge för att nå fram till ägget :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag hade aldrig detta innan jag blev gravid men däremot nu. Vissa ägglossningar i samband med flytningarna har jag även som lite "mensvärk"
Jag har väldigt mycket flytningar. Ofta luktar dom väldigt illa också. Men det gäller att ha bomullstrosor som andas då.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km