Nagellack
Behöver naglarna vila ifrån nagellack ibland? Målar jag naglarna i mörka färger så har jag det tills det börjar försvinna & sen tar jag bort det med nagellacks borttagning. Är det ljusa färger får det sitta kvar tills det försvinner. Nu har jag haft mörka färger i ca 2 veckor. Jag köpte ett nytt lack idag som jag verkligen vill testa! Men borde jag vila dom lite?
Vet inte om jag lägger i rätt ´kategori. Kanske borde det finnas en "smink" kategori?
Jag vet inte så mycket om nagellack. Målar inte naglarna längre. Men i tonåren gjorde jag det och då upplevde jag att det snarare är medlet som man tar bort nagellacket med som är starkt och slitande på naglarna. Så låt dem vila ibland. Det är nog bara bra.
Jag såg att det fanns en "hud och hår produkter" som kategori. Kanske det var den du skulle välja? Annars tycker jag det var en bra ide´att ha en sminkkategori.
man kan ju fråga på "önskemål på artiklar" så får vi se vad de svarar.?
kram isa
Inne på Glaumor fanns det en del bra knep som Velsan (nagel- och sminkgurun hehe) skrivit om hur hon gjorde med sina. Hon hade olika oljebad osv för att hålla dem i form. Kanske kan du hitta ngt där om inte annat?
Paulina
jag brukar alltid lägga ett vitt nagellack som "bas" sedan målar jag mörk färg över (om jag nu ska ha en mörk) så slipper naglarna bli missfärgade. Har i princip alltid målade naglar xD
Ganska kul med naglar faktiskt
Va lycklig och gör andra lyckliga<3