Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 4104 ggr
Telefonkontakt
0

svartsjuka

Det här med kvinnor och svartsjuka. Är det verkligen så att kvinnor är mer sartsjuka än män? Eller är vi bara bättre på att visa det?

Är du svartsjuk? isåfall, hur visar du det?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Masamo
0

Det är bara det att gubbarna tar oss för givna.. de begriper inte bättre! Glad

Rita-S
0

Min upplevning personligen är att män ofta är mer svartsjuka, iaf av dom karlar jag har i min umgivning mot do kvinnor jag har i min umgivning.
Jag vet dock inte om min bekantskapskrets är representativt för "alla" ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gullan402
0

Nej. varför skulle kvinnor vara mer svartsjuka än män? Svartsjuka bottnar i osäkerhet och rädsla att blir sviken. Det är känslor som kan upplevas av både män och kvinnor. Det beror på vad man bär med sig i bagaget från tidigare delar i ens liv.

För egen del är jag inte svartsjukt lagd. Jag har aldrig behövt det. Jag har haft "full koll" på mina respektive så jag har alltid vetat var de var och vad de skulle göra. Vi har haft den kommuniktationen med varann att blir vi sena ringer vi , våra förhållande har baserat sig på ärlighet och inte lögner.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Vargnatt-]
0

Här hemma är det inte så i alla fall, utan tvärtom, det är sambon som är svartsjuk medan jag inte alls är det.

studs
0

Nä tycker inte att kvinnor är mer svartis än män,

MÅste då säga att min man är mer svartsjuk än vad jag är

"Svartsjuka Är Grunden Till Rädsla Att Förlora Den Man Älskar"

Alex
0

Nä jag kan inte påstå att jag tycker det är könsbundet alls på nåt sätt. Har inte märkt att tjejer skulle vara mer svartsjuka, utan enbart från person till person.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aviendha
0

Jag kan ränka upp fler svartsjuka killar än tjejer på rak arm ;)

Ayena
0

Svartsjuka är inget som är könsbundet.

Man kan vara svartsjuk på olika sätt. En del människor tillåter sig inte att vara svartsjuka eftersom de anser att det är ett svaghetstecken.

Man kan vara "sunt" svartsjuk och man kan vara "sjukt" svartsjuk.

Telefonkontakt
0

#8 visa ord! Glad

fotokrafs
0

Själv har jag mest stött på svartsjuka män. Har aldrig hört att kvinnor skulle vara mer sotis.

MIRJAMI
0

När jag var tillsammans med min ex upplevde jag mig själv inte som svartsjuk. Det jag bråkade med han om ibland var, har du någon annan så kan du tala om det, så kan du vara med henne, men ge sjuttan i att vara otrogen bakom in rygg om du är det.

Dessa ord sa jag bara för att jag vet hur hans sk. vänner är. Har en hemma och en ute på stan. Så jag sa bara vad jag tänkte och tyckte.

Telefonkontakt
0

#11 upplevde han dig som svartsjuk allså?