Blondering
Jisses amelia! Nu sitter jag alltså med en blondering i skallen. Är snart 27 år och har alltid haft mörkt hår, men alltid varit nyfiken på hur det skulle se ut med blont.
Sagt och gjort. Är livrädd och har ont i magen
men, men, det kan ju inte bli annat än förfärligt, eller hur?!?
För säkerhetsskull köpte jag en till färgning med färg, som jag kan använda om det skulle bli hemskt.
Önska mig lycka till nu tjejer

Lycka till =)
Får vi se bild på resultatet sedan?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det beror på resultatet
Jösses vad du är modig Anna!
Men resultatet blir säkert alldeles strålande. 
Bildbeviser ;D
Själv kommer jag aldrig blondera mig. Anledningen är att jag tror det kommer forstöra mitt jättetunna babyhår!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
inget bildbevis får ni!!!! Jag ska härmed ändra mitt Nick till "kycklingen"… DET BLEV KNALLGULT

Har en till blondering hemma, undrar om man kan skicka i en till imorgon, så kanske det blir mindre gult och mer blont?!? Någon som har erfarnhet? Dela med er isåfall Kommer jag till dagis och ska hämta sonen imorgon och ser ut så här, då ringer dom farbror blå. Eller män i vita rockar…

Gult är inte så snyggt, men det brukar funka att bleka det igen, så porva med det. så får vi hoppas att farbror blå och männen i de vita rockarna håller sig på avstånd.

#5 jag vet av erfarenhet att håret inte mår bra av att färgas med så täta mellanrum, vänta minste 2 dagar gärna en vecka innan du färgar igen annars så är risken stor att ditt hår ser ut som svinto i någon månad!
Men om du har i inpackning både ikväll, en gång imorgon, färgar håret i övermorgon och har i inpackning direkt efter färgningen så tar håret inte så mkt stryk av det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Svinto effekten var faktiskt bra för mitt hår! Har så bebislent och platt hår så att jag inte kan göra något med det, så jag bleker ibland håret innan jag färgar det till den färgen jag vill ha just för att slita på håret. Men jag har ju kort hår också, så om det skulle skita sig så spelar det inte så stor roll för mig.
JAg vågar inte förstöra mitt hår med blekning.
hade i inpackning direkt efter blekningen, så just nu är det silkeslent. Slänger nog i en till blondering i morgon och hoppas på bättre resultat. Jag ska ju ut på Fredag och vill då rakt inte se ut som en banan i skallen då
Neeeej inte mer blondering!! Du kan få tuggummihår!!
Om du får för dig att mörka istället så lägg i klarrött först och sen den bruna färgen.. Annars blir du grönhårig..
Om du vill ha ljusare så lägg i slingor istället..
#11 tuggummihår??
vad menar du? är inte blekning och blekta slingor samma samma då? båda bleker väl…
Alltså nu är håret gult, kycklinggult, banangult…
Varför blir det gult? Är det för att min hårfärg var så mörk från början?
Aaahhh… Akut hårvårdshjälp!!!! FÖRE FREDAG!!!!
puttar, behöver fortfarande hjälp och vill fortfarande veta vad tuggummihår innebär
Tycker du ska ringa en frisör och fråga om råd.
#13 jag skulle gissa forstörd hår, typ barbiedocka plasthår? Det vore nog kanske bäst om du har innpackning varje dag och provar försiktig på en tuss nånstans där det inte syns om håret tar skada typ torsdag och sen evt tar en sista rund på fredag?
Mindes precis att min kompis blonderade sig en gång och hon tappade stora tussar av hår.
Ja håret blir firssigt och kan bli klibbigt och lossna om det bränner..
Jag rekomenderar att du går till frissan!
Jag har gjort precis samma tabbe som dig och även när jags en blonderade en gång till efter en vecka så var det fortfarande gul/orange..
har precis pratat med en väninna som har lite kunskap om hårvård och färgning.
Hon sa samma sak, inte blondera 2 ggr, det fräter tydligen.
Däremot kunde jag lägga i en ljus toning, inte blekning utan toning i ngn ljusblond nyans, för då tonas det gula ner.
Ska prova det, har nu en ljusblond toning står framför mig.
Blir det bara skit så blir det frissan på Fredag, så får dom rätta til mina misstag.
#18 Låter som en bra plan!
nu sitter toningen i så håll alla tummar ni har att det blir lyckat…
Min son sitter här bredvid och säger: Mamma, ska du förtrolla tillbaka dig nu?
Haha :) Jag håller tummarna!

Då får vi hoppas på ett bättre lyckat resultat denna gången. Håller tummarna!
Håller tummarna!
håller också tassarna! Annars kan du prova silverschampoo, men jag tror inte det hinner få effekten du söker på så kort tid 
vad är silvershampo?

shampo man använder för att behålla det blonda håret blont. något jag verkligen tycker att du ska köpa. Annars gulnar det troligen snart igen.
ok, ska kolla efter det! går det att köpa i vanliga matvarubutiker?
Håll i er brudar, JAG TROR ATT DET FUNGERADE
det är fortfarande lite gult men inte alls som före.
Vad bra 
Bild bild bild!
Ja bild vill vi ha 
vi ska se om jag få till ngn bild på resultatet.
Måste ju hitta någon "före"bild också, så ni kan jämföra.
Det här är häftigt, har ju som sagt ALDRIG varit blond. Gubben var väldigt kelsjuk igår så det verkar ju vara uppskattat iallafall
hehe, härligt villemo! 
Väntar såklart också på bild, spännande 
Jag ska säga åt min väninna att fotografera på Fredag när honkommer. Vill inte be sambon då tror han väl att det har slagit runt ordentligt

Silvershamopt går inte att köpa i vanliga matbutiker. Du får vända dig till någon hårproduktsbutik eller frisörsalong. Det är inte så billigt med vill du ha blont hår och inte gult är det ändå värt att lägga pengarna på.
Härligt att det gick vägen för dig nu :D
Synd att jag inte var här vid blekningstillfället… :P
Men jag kan ju säga såhär, har du bra hårkvalitet, och inte färgat en massa innan (helst orört) så ska man inte fega omn man vill ha ett bra resultat.
Jag blekte mitt hår från brunt, hemma. Först en "vanlig" blekningsfärg (som bleker mycket) och hade i den dubbelt så lång tid som rekommenderat enligt förpackningen (detta var order från min vän och frisör ;)). Resultatet blev gulare än önskat, och då hade jag efter ett par timmar i en till blekning, med silver i som inte blekte lika många nyanser som det andra, men slog ut det gula mer. Även den hade jag i ca 1,5 h, alltså dubbla tiden.
Inget tuggummihår inte. Och resultatet blev helt okej. ;) Blekte dock lite mer i resten när jag blekte utväxten hos frisören sen under det året jag var blond, så det vart näst intill vitt.
Så nej, man måste inte alltid gå efter riktlinjerna. ;) Dock bör man ha bra hårkvalitet, annars skulle inte jag föreslå blekning alls… Ska man få ett bra resultat gäller det att våga. Såhär såg min förändring ut… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag ville ha det vitt när jag blonderade mig. Men det slutade helt enkelt med gult hår. Hade velat ha det som du hade där Alex!
#36 Gjorde du det hemma eller var du till frisör också?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag var hos min kompis som gick första eller andra året på frisör. Hon fick dock guidning av en frisör, hon hade praktik på en salong.
#35 - Eller blåhårig. ;)
#38 Då borde de ha kunnat fixa det. Men tyvärr har jag hört om väldigt många frisörer som misslyckas när det kommer till blonderingar, verkar vara alldeles för liten kunskap inom det ämnet hos folk, tyvärr. :/ Och då syftar jag på den utbildade frisören som guidade din kompis. ;)
#39 Jaja, men det var silverschampoot ju. Får ju ta lite andra åtgärder för att undvika att håret går av. ;) Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Men Alex var var du då när jag insåg att jag såg ut som en kyckling?
Pratade med min moster och hon sa samma sak, blonderingen måste sitta i längre än vad som står som MAX-tid påförpackningen.
Men,men… Nu ser det hyfsat ut iallafall, ska slänga i lite slingor bara, sen är jag nöjd =)
#41 Hihi förlåt, ska aldrig göra om det. ;) Är det nåt nån mer gång så skicka en liten hint i ett PM, känner flera (mycket duktiga) frisörer, och med ett stort intresse (tänkte gå utbildningen själv ett tag) så har jag hört en hel del, och testat en del av det också. ;) Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Min son blonderar síg ibland och han är mörk i vanliga fall. Sitter i den dubbla tiden och han får lov att använda 2 -3 förpackningar, med några dagars mellanrum.
Jag färgar också mitt hår, då det börjat bli grått. Får också lov att sitta i 1 - 1.5 timme.
Fick rådet att prova henna. Det gör jag aldrig om. Efter 5 förpackningar så syntes ingen skillnad. Till och med en kompis på apoteket, som är frissa också, hjälpte mig. Jag har tydligen ett hår som henna inte tar på.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
BILD!
På mig Rita? Eller sonen? Har de i min telefon men kabeln mellan mobil till datan är borta.
Väl mött, Tatsja
:D ja gjärna :) jag är nyfiken på er båda! :)
Och även på Villemo! :D vill se blonda Villemo med! :)
Du ser min son i bakgrunden i mitt fotoalbum
Väl mött, Tatsja
exitingsvillemo:
Synd att jag inte såg denna tråden förrän nu, då hade jag sagt!
KÖP Silverschampoo!
Det tar bort det gula i håret efter en blekning :)
Hur gick det?
#48 Det beror ju helt på vilken grad av gult det är. Silverschampoo bleker ju inte.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alex:
Nej, men det tonar la ner det gula ganska bra, eller?
Om det är lite gulskiftande, ja. Inte om håret är helt gult/orange, då är det bara mer blekning som gäller. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag fick som sagt ett jättebra tips, som funkade mycket bra.
Jag la i en toning (ljusblond) vilket tonade ner det gula jättemycket.
Men ska köpa silverschampo också, för det är väl bra att använda hel tiden i blekt hår?
har kommit på en jättebra sak med blont hår *fniss* håret ser aldrig skitigt ut, hur skitigt det än är.
Har kört raggarduschar sen i torsdags, har dragit hagar och flyttat hästar hit och dit och hr helt enkelt inte orkat tvätta skallen, men inte syns det inte 
Idag blev det en rejäl hårtvättning iaf. Inpackning och hela köret

Nååå? foton!!! ^^
Hej föressten, jag är ny här på kvinna iFokus. :) trevlig sajt!
har funderat länge på att blondera, men jag har eksem i hårbottnen så det skulle nog inte bli så skönt. :P plus att jag då skulle vilja ha det väldigt ljust och det verkar inte för besvärligt. jag kör på rött, svart, brunt och sådant istället.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#52 Ja silverschampoo är väldigt bra att använda lite då och då för att hålla en gul-fri nyans.
Och jaa, när kommer bilderna?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag har blonderat mitt hår, gick från mörkbrunt till blont. Fick göra 2 avfärgningar, och 3 blekningar. Dom två sista blekningarna hade jag i 1 timma istället för 40min som det stod på förpackningen. Men nu är jag så gott som blond. Fortfarande lite gult, men det står jag ut med, och så funkar silvershampot jättebra :)
Askblond ska väl fungera bra att ta bort gula nyanser med?
Bild?
Helena