Prostitution...
Hur ställer sig samhället mot prostitution egentligen och hur ställer sig kvinnorna som säljer sina kroppar?
Vad tycker Du om prostitution?
Svenska lagen säger att det är olagligt att köpa sexuella tjänster, men det är lagligt att sälja dessa.
Vissa kvinnor hävdar bestämt att dom har detta som arbete pga att dom trivs med det. Hur ser Du på det? Går det att trivas med en sådan arbetsuppgift?
Och OM man kan trivas med en sådan arbetsuppgift, borde det isåfall vara lagligt att både sälja och köpa sexuella tjänster?
Jag förstår ju att de satt lagen så, att ingen ska utnyttjas i prostitution, men för att samtidigt inte skuldbelägga kvinnorna(männen i de fall de säljer sex)
Lagen behövs som jag ser det. Trafficking omsätter mer pengar än drog- och vapensmuggling per år, det säger ju sitt bara det.
Men jag tror att det finns de som ändå kan trivas med attvara prostituerad, men jag har även svårt att tänka mig att det kan funka långvarigt och att man lätt blir beroende av de extrapengarna man får, om man nu sysslar med det på sidan av.
Paulina
Det finns säkert de som trivs med det, det finns ju folk till allt.
Andra lever nog motvilligt med det, pga av snabba pengar.
Andra är tvingade till det.
Skulle man kunna garantera att de som jobbar med det verkligen ville det och trivdes med det skulle jag inte se några problem med att det var lagligt. Om det dessutom fanns säkerhet och riktiga skydd.
Håller fullkomligt med Hera
/Maria

Håller också med Hera
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Tycker Hera har alldeles rätt
Kanske det jag ska sattsa på eftersom jag inte får något jobb. Fast sprider sig så fort i en stad som denna..
Neh men, dem som anser sig trivas med det och inte tvingats till något får göra precis vad dem själva vill, tycker jag.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det är ju ett väldigt speciellt jobb. Om staten skulle godkänna det helt tänker jag på hur arbetsförmedlingen skulle kunna ställa sig till någon som varit arbetslös länge och riskerar att mista A-kassan om man inte söker alla jobb - "Du kan ju arbeta som prostituerad, de söker någon på en bordell i Solna, det skulle väl passa?" Det skulle inte jag vilja. Men vill man, så.

#2 Håller med Hera!
Jag ser det så här.
Det finns de som är tvingade att jobba med detta för att klara sej eknomiskt. DE är det synd om. Det finns de som tas från olika länder och också blir tvingade till det. Inte bra alls.
Sedan finns de dom som verkligen gillar det de gör. Och varför ska de inte få jobba med det då?
Jag ser på det sä här också. Det sker ju så många våldtäcker på kvinnor idag. Varför inte tillåta under strikta former att ha nån bordell där männen kan förlusta sej på villiga kvinnor. Då kanske våldtäckterna minskar. Då har de ett ställe att gå till.
Var det någon som såg på Dr Phil Tv+ igår? Den går i repris lördag- eller söndag morgon. Han tog upp detta med traffing. Det är otäckt. Barn ända ner till 3 år sälj till högstbjudande. Sen när de varit med någon, så sys mödomshinnan ihop och de säljs igen. Många ungdomar som rymmer hemifrån, hamnar i klorna på dessa hallickar och tvingas ut på gatan. De får stryk och förnedras så de bryts ner och lyder allra minsta vink.
Sen straffas de av samhället och behandlas som brottslingar. Hallickarna går oftast fria. Barnen är ju offer och ska ha hjälp.
Jag mådde dåligt att se programmet, men kunde inte sluta titta.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag accepterar dom som väljer att sälja sin kropp på detta vis, OM dom gör de frivilligt. Däremot skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra de själv.
#9 förstår din tanke men Våldtäkter handlar oftast om helt andra saker en rent sex.. Det handlar ofta om kontroll, makt och förnedring.
Det ör ju ett väldigt farligt jobb, om det är någon som skulle gilla detta jobb.
Har haft två klasskamrater som har gått ner sig i prostutition och lyckas ta sig ur, men innan var dom väldigt nergångna och det sliter på kroppen och du får ta den som du kanske annars inte skulle vilja ta i tång.
#13 det är ju ett exempel på att det inte går rätt till. Men säg en kvinna som frivilligt prostituerar sig och har möjlighet att välja bort män hon absolut inte vill ha sex med.
Det finns ju även kvinnor som säljer sex över telefon. dom träffar alltså aldrig sina "kunder" och fejkar sex över telefon.
Dom tjänar nog mycket som pratar i telefon mycket ensamna män som får stora räkningar, det tickar på per minut, dom klarar sig nog bättre.
Ofta dom som hamnar på gatan är det mycket droger inblandat, mer än dom som finns på hotell det är ju olika prisklasser, sen finns det dom som gör det för att kunna köpa mer kläder och studera och ha en liten lyxigare tillvaro men till vilket pris?
Och det går långt ner i åldrarna
#15 Lågt i åldrarna är det nog. Och jag kan täka mig att droger står nära till hands, man orkar ju stå ut med situationen och tycker att det bara är då, att man har kontrollen.
Paulina

Prostitution är ett av världens äldsta yrken…. och de finns de som faktiskt utför yrket frivilligt…. Låt dessa kvinnor få starta eget företag med sin kropp o betala skatt som alla andra….. så kanske det som #9 skriver om kan hända 

hade lite bråttom….. tycker det är okej OM kvinnan gjort valet SJÄLV….. 
Mia; en våldtäckt handlar sällan om sex, det är mycket annat som driver en våldtäcktsman.
Ja jag kom på det med sen Hera. Men några av dessa prickar kanske drar sej till bordellerna iallafall.
Och tänk på dessa stackarna som inte får nåt annat. Kanske inte vågar skaffa nån tjej pga olika skäl. Då finns ju bordellerna att ta till för dessa.
Ja sånt är tragiskt att prickar måste söka sig dit men lika tragiskt för kvinnan som inte får säga nej till nån