Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 3234 ggr
MIRJAMI
0

Olika partner

Tänker på detta med olika partner. Nu vet jag ju inte hur ofta kvinnor har det så att det kankse träffar en eller flera män för bara en viss sak under den tiden de är singlar. Har märkt en sak och det är att män gör så ofta, allfall vad jag vet. De kan ha lite olika kvinnor de dejtar just för bara en sak. Tror inte rigtigt vi kvinnor är just bara efter en sak…eller är jag helt ute och cycklar?? Tror männen har ett större behov än vad vi kvinnor har…??

Aviendha
0

Jag vill inte tro att män är sexgalningar och vi kvinnor är pryda skåpsprydnader som törstar efter kärlek. I mitt nuvarande är det tvärtom isf ;)

Jag har som singel haft kks och har trivts med det. Men tyvärr har jag upplevt att det är ok för en man att vilja ha sex utan krav, men tusan ta dig om du är en ambitiös tjej med stor sexaptit.

Vi kanske gör det mer diskret och inte pratar om det? Jag hade "problemet" att killarna som från början bara var ute efter en sak fastnade, och då bröt jag eftersom jag inte kunde ge dem kärleken och inte ville såra dem.

Tror mer att det är samhällets normer som gör att tjejer inte vågat vara öppen med den saken, men jag tycker mig ändå se på andra siter att jag är långt ifrån ensam med att "vara ute efter bara en sak". Då som singel förstås.

Hoppfull
0

#1 Det tror jag med! Kvinnors sexualitet är väldigt tabubelagd och vi har en lång väg att gå innan kvinnor öppet kan säga att jomenvisst, vi kan oxå knxxxa bara för att det är skönt Tungan ute Oskyldig

Man har buntat ihop kvinnors sexualitet med kärlek OCH familj… och det ställer till stora problem så länge dessa saker hänger ihop och inte kan ses var för sig (som man gör med män mera).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Tassy]
0

#1 Här kan jag bara skriva under Flört

Gullan402
0

Alla är olika. För egen del har jag inte många partners bara för att jag är singel. Jag är inte ute efter sex, saknar inte det men jag saknar någon att t ex äta frukost med och dela vardagen med. Men tycker man det är ok med one-night-stands så varför inte. Men något vi måste jobba med är attityden att det är ok för en man men inte för en kvinna att ha flera olika partner. En kvinna blir lätt kallad madrass medans en man blir höjd till skyarna. Det känns lite väl ojämnlikt.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Aviendha
0

#4 Precis, vi alla är olika, men vi måste få vara okej oavsett vad vi känner att vi vill. ATt inte bli kallade madrasser om vi vill ha mycket sex, eller något annat för att vi inte vill ha det.

ChristineL
0

Jag håller med Aviendha! Tjejer pratar kanske inte lika mycket om vad vi gör eller inte gör som man får uppfattningen om att killar gör. Jag tycker om sex. Som singel har jag gärna ett kk utan några krav, nu är jag i ett förhållande och har sex oftare än vad som är "normalt" tror jag, men vi tar initiativ till det lika ofta.
Sexualdriften är individuell helt enkelt. Jag har träffat på killar som tycker att det räcker med en gång/vecka eller ännu mindre, men även dom som gärna har sex flera gånger om dagen.