Vilken förälder?
Vilken förälder har/hade du bäst relation med?
Mamma eller pappa?
Min mamma definitivt. Min pappa har varit rätt värdelös pappa, hållit sig undan, ingen kontakt, inget initiativ föruten när han tjänar på det. Aldrig elak, aldrig vold eller nånting så.. bara inte där.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har absolut bäst relation med min mamma.
Har typ ingen relation med pappa, och vi bor i samma hus.
min mamma
Det är nog bägge, men den som brukar ta de djupaste samtalen är nog ändå mamma, fast pappa står mig väldigt nära ändå.

Har aldrig haft speciellt bra relation till någon av mina föräldrar, men har haft mer kontakt med mamma eftersom jag bodde med henne efter de skiljde sig då jag var 9-10 fram tills jag var 18.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har haft perioder i mitt liv då jag inte ens pratat med mamma. Det har alltid varit pappa som förstår mig bäst, vi är väldigt lika jag och han. Men nu det allra senaste har jag kommit närmare mamma och glider lite iväg från pappa…
Min mamma är mina allra bästa vän. Hon finns alltid när jag behöver henne. Min pappa älskar jag ju också, men har inte världens bästa kontakt. Mina föräldrar separerade när jag var 1år så jag träffade bara pappa varannan helg.
När jag blev tonåring blev det ännu mer sällan. Men sedan jag fick barn så har min pappa faktiskt börja försöka ha mer kontakt.
Förr var det alltid jag som fick ringa, men nu ringer han faktiskt själv, tror att han försöker ta igen tiden han missat med mig, med sitt barnbarn, vilket är helt fantastiskt tycker jag. Ngt jag är jätteglad för.
Pappa jobbar mycket utomlands dock, har alltid gjort, så han är borta lång tid i sträck ibland.
Mamma, helt klart. Vi pratar om nästan allting, hon visar intresse för mig vad jag än gör, medan pappa är lite mer "jaha, okej, kul för dig" och ingenting mer om man säger så. ;) Fast jag älskar båda två! :)
Bra relation m båda men mamma jag pratar med mest om saker..
Min mamma. Pratar mest med henne. Det är hon och jag som ringer varandra. Men pappa är lika bra som mamma att prata med annars.
Min mor är min bästa vän! Min far träffar jag kanske 1-2 ggr per år, och de räcker gott å väl för mig.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Min pappa. Jag är väldigt lik honom till sättet så vi förstår varandra väldigt bra, så har vi likadan humor.
När jag var mindre så var jag bara hos honom varannan helg, så kanske lite därför han har blivit mer speciell för mig också.
min mams :)
min pappa dog för snart två år sedan..
Pappas flicka.
Paulina
Min mamma, som gick bort för 5 år sedan. Har pappa kvar i livet, men har ingen nära relation till honom, även om vi träffas flera gånger per vecka.

va pappas flicka när jag va liten.. o är väl nu på ett sätt oxå.. men står nog mamma lite närmre nu.. lr, ja.. vi pratar oftare o så..

Definitivt min mamma.

Visst finns pappa där vad som än händer, men det är mamma jag kan prata om allt med =)
Kan inte annat än svara ingen. De brydde sig aldrig om mig om det inte var för att ge mig stryk, vilket var dagligen. Har bara mor i livet och jag känner absolut inte att jag känner henne som mig mor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Säger som #5 har mer kontakt med mamma men ingen relation att tala om med någon av dem. Det har blivit bättre på senare år sedan jag börjat säga ifrån lite men någon riktig relation vore att ljuga att påstå att vi har.
Så nu jobbar jag hårt på att ha goda relationer till mina barn istället.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Båda två, fast på lite olika sätt. Med mamma kan man prata om allt, men pappa och jag är otroligt lika och han ställer alltid upp om det är något. Men oftast umgås jag med dem båda två samtidigt, älskar mina coola föräldrar.
Och idag fyller far min 60 år! Ska gratta honom ordentligt ikväll när han kommer hem från jobbet.

mamma. Hon jobbar hemma så hon är alltid hemma när man själv är hemma, nästan. Medan pappa har långa arbetsdagar och börjar innan jag går upp och kommer hem väldigt sent på kvällen.
Min mamma. Hon fick tyvärr en stroke för exakt ett år sedan som förändrat henne. så det är inte riktigt samma sak längre..
Ni som har bra kontakt med era föräldrar. Ta vara på den. Jag saknar att kunna ha en mor som jag kan prata med. Även om hon finns i livet, så räknar jag inte henne som min mamma.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Min pappa

Min mamma - henne pratar jag med i telefonen dagligen, pappa blir mera sporadiskt (kanske 1 gång i månaden)
*** Kärleken övervinner allt ***
Mid pappa, bor hos honom. Mamma bor ca 15 mil härifrån så henne träffar jag ungefär varannan helg när hon inte jobbar :)

Båda lika mycket, pratar med mina föräldrar om allt och älskar dom överallt annat ! Min familj är mitt allt.