Antirynk-kräm?
En vanlig kväll framför TV:n ser man säkert reklam för dessa produkter MINST en gång/reklam-tillfälle.
Har lite funderingar ang dessa.
**Varför vänder de sig till endast kvinnor?
**Har kvinnor lättare att få rynkor än män, eller är det helt enkelt så att kvinnor är mer rädd för att åldras?
**Funkar dessa produkter?
**För mig låter det ganska otroligt att en kräm kan släta ut rynkor.
Använder Du någon antirynk-produkt?
Nej ingen :)
Jag har anskaffat vanlig fuktighetslotion just för ansikte, och det händer sig jag även kommer i håg att använda den. Annars är det heller lite sådan som jag bryr mig med.
Jag brukar smörja inn ansiktet om jag märker jag är lite torr typ
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag använder en ansiktskräm. Den används av den enkla anledningen att den luktar så otroligt gott. Lite parfym för nyllet liksom.
Ska jag sminka mig så använder jag krämen först, då fastnar ögonskuggan bättre
.
Men har aldrig använt någon produkt i rynk-syfte.
Jag har en antirynkkräm som jag använder runt ögonen.
Min kompis som är utbildad inom det området (kommer inte på vad det heter) säger att det faktiskt gör nytta om man använder det från ung ålder. INNAN rynkorna kommit.

**Varför vänder de sig till endast kvinnor?
**Har kvinnor lättare att få rynkor än män, eller är det helt enkelt så att kvinnor är mer rädd för att åldras?
Svar: Jag tror det är så att vi kvinnor av någon anledning har fått en större press på oss att vi måste se ut på ett visst sätt, det är ju även vanligare med kvinnor som sminkar sig än män och sminkreklamen vänder sig oftast till kvinnor.
Funkar dessa produkter?
Svar: Jag tror att det är mycket bluff, visst huden mår bättre av att fli återfuktad och får då kanske inte lika snabbt rynkor, men det kan man använda en vanlig ansiktskräm till. Jag tror nog det är mest att företagen vill tjäna pengar på folks fåfänga.
Använder Du någon antirynk-produkt?
Nix, skulle aldrig falla mig in! Jag ser ut som jag gör och att åldras är bara naturligt och med ålder kommer förändringar i utseendet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Någon bluff är det inte. Dessa krämer innehåller ämnen som inte vanlig lotion gör. Ämnen som är bra för huden, speciellt där huden är tunnare och man lättare får rynkor.
Men som sagt, ta bort rynkor gör dom inte.
Tycker rynkor är vackert. Jag använder inte dessa krämer. Varför ska vi skämmas för våra rynkor?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Vad jag lärt mig på mitt jobb så är det som så att rynkkrämerna får huden att svullna - det är därför huden slätas ut
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Undrar om där inte finns tapetklister i cremer också?
Marknaden tror kvinnor är lättlurade.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Fanns ett annat tips någonstans här inne på iFokus, minns bara inte vart jag läst det?! Vanliga vattenlösliga AD-droppar, såna man ger bebisar ska vara ett av de bästa antirynk medlen enligt den tipsaren och visst A-vitamin har ju alltid ansetts som mkt bra för hudens celler och billigt är det också! Några droppar på fingertoparna och massera in med cirkelrörelse! Meel med hög solskyddsfaktor har också en bevisad effekt inom antirynk preparat.
Bluffen i de lesta antiyktcremer ligger väl annars just i priset tycker jag, de har säkert en viss effekt mot om man inte använde något skydd alls mot sol, väder och vind samt föroreningar i luften!
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Ren bluff för att lura folk på pengar säger jag. Visst, de kan säkert fylla ut lite tillfälligt om det handlar om små rynkor och man använder det regelbundet. Men fråga en läkare, han/hon kommer garanterat fnysa åt hela grejen…
Att man får rynkor beror inte bara på att huden slutar producera det där ämnet som gör den elastisk, som de säger i reklamerna. Som ni kanske vet så krymper äldre människor. Skelettet krymper alltså med tiden, och det gör även skallen. Så huden blir för stor för kroppen, och därmed får man rynkor. Det säger väl sig självt att det då inte hjälper om man får en mer elastisk hud… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#10 Då borde man allstå kunna äta sig tjock, för att fylla ut huden då man blir gammal? ;)
#11 Hahaha ja testa går ju. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst