Preventivmedel
Känslig för hormoner och tål inte kondom eller kopparspiral. Vad kan man använda för preventivmedel då? Vill ha något som man inte behöver kolla temp, sekret osv. Det skulle lätt glömmas bort. Jag vill inte sterilisera mig.
Kolla ifall femcap kan vara något för dig https://www.gronabarnmorskan.se/femcap/
#2 Kan man ha i det dygnet runt? Alla dagar i veckan?
#2: Du kan ha det inne i 2dygn sedan tar du ut det rengör och sätter tillbaka det så ja man kan ha det inne i stort sett hela tiden ifall det skulle behövas.
#3 Tänker, om man vill ha spontansex och slippa släpa med den, om man kan ha den i dygnet runt, alla dagar i veckan förutom vid rengöring då, eller om det inte är bra för kroppen? Läste, men kunde inte hitta svaret på det.
Jag hade bara min i ett år sedan behövde jag inte den av medicinska skäl (som inte hade med pessaret att göra). Jag hade det inne i flera veckor i rad ibland fast tog ut och satte in igen. Jag pratade med gröna barnmorskan när jag skaffade min det finns kontaktuppgifter på hemsidan hon borde kunna svara på om det kommit rapporter om risker på senaste tiden hon är fd barnmorska som ville erbjuda ett annat alternativ till de som inte klarar hormoner än de som man brukar rekommendera på MVC.
Vet att det är långt ifrån riskfritt men jag och min man har kört avbrutna samlag flera gånger i veckan i några år nu utan problem.
#6 Det vågar jag inte. Har lätt för att bli gravid och har oregelbunden mens och ägglossning.
#7: Lite motsägelsefullt att säga att du har lätt för att bli gravid och att din mens och ägglossning är oregelbunden (är ju svårare att bli gravid om man har oregelbunden mens)….. MEN, avbrutna samlag är oberoende en väldigt väldigt dålig metod och inget som ska någonsin rekommenderas som ett preventivmedel. Så bra att du inte tar till dig det förslaget, för även om någon skulle har svårt för att bli gravid så kan det lätt gå fel med avbrutna samlag.