Blöder knappt efter abort
Jag gjorde en medicinsk abort i måndags (snart en vecka sen). Själva blödningen kom igång väldigt snabbt efter jag tagit tabletterna. Abortdagen kom det mycket blod, och stora klumpar som det ska göra. Sen blödde det som en vanlig mens i 3 dagar. Och nu blöder jag nästan inget alls längre. Använder inte ens binda längre för det märks knappt. Alla säger att man blöder minst 2-3 veckor, men att det ofta kan pågå längre. Och dom jag hört om verkar blöda extremt mycket också.
Är lite rädd att aborten inte gick rätt. Men jag blödde ändå mycket samma dag som aborten, och allt verkade komma ut.
Dagen efter aborten bytte jag p-piller till qlaira. Då jag läste att många tar dom för att få kortare och mindre mens då jag normalt sett har problem med den. Kan det ha med dom att göra? Är det någon mer som gjort en abort och knappt blött något?
Jättetacksam för svar!
Jag blödde inte så länge efter heller, utan det kom massvis i början. Sen som en vanlig mens.
Ska du undersökas sen efter för att se att allt är borta?
På mig så va det inte borta vid en abort så fick skrapa men jag minns inte vilka symptom jag hade då.