Svider i underlivet
Svider i underlivet.
Jag får ingen tid till gyn och varit innan sommaren och kollat upp pga problem men ingen bra hjälp. Får det ibland. Inget när jag kissar, utan känns random under dagen & kvällen vilket är jobbigt.
Vad ska man göra? Det är ingen könssjukdom. Jag har inget preventivmedel.
Oftast kommer det efter mens men inte senaste 2 gångerna. Kommer ibland när jag haft sex flera gånger samma vecka.
Märker du något samband med att du ätit, särskilt socker? Jag hade smärta i underlivet (från att det sved till att det kändes som att någon körde in en kniv) och det visade sig vara diabetes. Jag hade så mycket socker i kisset och urinblåsan att det orsakade smärta.
I efterhand ser jag att jag oftare hade mindre ont på morgon och förmiddag när jag inte hade ätit, och oftast som mest ont efter att ha ätit mycket socker. Det hände oftare i samband med eller efter mens. Men jag kunde även gå smärtfri periodvis utan förklaring
//Jessie
#1 Jag har inte märkt något samband utan det kommer random oavsett vad jag äter.
Diabetes har jag inte, med läst att vissa med diabetes kan få det så.
När jag får så brukar det hjälpa att smörja med lite svampsalva så försvinner det sen.
#3 Vilken sort har du? Har testat 3 olika från apoteket som heter Multi-gyn, Canesten och pevaryl
Det är enormt frustrerande.
Någon som varit med om samma? Vad berodde det på? Fick du hjälp? Hur i så fall?
#4: canesten har jag använt